"Armaghedonul Google": Mutarea gigantului Internetului care ar putea distruge milioane de afaceri

"Armaghedonul Google": Mutarea gigantului Internetului care ar putea distruge milioane de afaceri

Marti, 21 aprilie, Google va face un update major la algoritmul sau de cautare pe Internetul mobil, care va schimba ordinea de aparitie a site-urilor atunci cand utilizatorii vor cauta ceva de pe telefon sau tableta. Cum va afecta aceasta modificare milioane de business-uri?

Algoritmul va incepe sa favorizeze site-urile cu variante pentru mobil (cele cu text mare, link-uri usor de accesat si care se redimensioneaza in functie de ecranul de pe care sunt vizualizate), acestea fiind pozitionate mai sus in cautarile pe Google.

Totodata, site-urile fara versiune speciala pentru mobil vor fi retrogradate. Aproximativ 60% din traficul online vine acum de pe mobil si Google vrea ca utilizatorii sa aiba o experienta placuta de fiecare data cand apasa click pe un link de pe dispozitivul lor mobil.  

Compania a anuntat aceasta schimbare iminenta inca din februarie, oferindu-le administratorilor de site-uri aproape doua luni la dispozitie si o multime de informatii pentru a face modificarile necesare astfel incat site-urile lor sa nu dispara din rezultatele cautarii pe Internetul mobil.

Cu toate acestea, se estimeaza ca miscarea Google va avea un impact covarsitor asupra traficului de pe mobil. Aceasta a fost denumita "Mobile-geddon" din cauza efectului "apocaliptic" pe care l-ar putea avea asupra milioane de site-uri web, a declarat Itai Sadan, CEO al companiei specializate in realizarea de site-uri Duda, pentru Business Insider.  

"Cred ca cei mai expusi la risc sunt cei care nu stiu nimic despre schimbare", spune Sadan, referindu-se in special la proprietarii de afaceri mici.  

"Pe 21 aprilie, reprezentantii multor firme mici vor fi foarte surprinsi sa constate ca numarul de vizitatori ai site-urilor lor va scadea semnificativ. Aceasta modificare va afecta milioane de site-uri", spune Itai Sadan.

In opinia sa, Google a fost intotdeauna focusat pe relevanta si continutul paginilor, insa lucrurile au inceput sa se schimbe.

"Continutul este in continuare extrem de important, dar si experienta in navigarea pe site-uri este la fel de importanta. Nu este suficient sa ai continutul potrivit. Daca oamenii intra pe site-ul tau si continutul este acolo, dar este dificil de citit, asta nu e bine", spune Itai Sadan.  

Nu numai firmele mici vor fi afectate totusi de “Armaghedonul” declansat de Google.  

Compania de marketing Somo a lansat un studiu potrivit caruia multe branduri mari cum ar fi American Apparel, Daily Mail si Ryanair vor fi sanctionate de Google, daca nu isi vor updata site-urile pana marti.