Vodafone, Samsung si Danone domina topul celor mai active branduri in social media

Vodafone, Samsung si Danone domina topul celor mai active branduri in social media

Brandurile Vodafone, Samsung si Danone ocupa primele locuri in clasamentul celor mai active marci din social media, realizat de revista Biz pentru al cincilea an la rand.

Pe urmatoarele locuri in top 10 branduri campioane in social media s-au plasat Avon, Pepsi, Heineken, Cosmote, Coca-Cola, Ford, Orange. 

In realizarea clasamentului au fost analizate activitatile desfasurate de branduri in social media in intervalul februarie 2012 – februarie 2013. 

Inscrierile au fost deschise catre toate agentiile interactive, de PR si companiile interesate sa inscrie branduri in competitie. Brandurile din Top Social Brands 2012 au fost incluse in mod automat pe lista scurta pentru 2013.

In analiza activitatii brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati ce pot fi derulate in promovarea in social media: blog de companie / blog de brand, campanii pe bloguri, pagina de Facebook, campanii pe Facebook, Facebook Ads, Aplicatii Facebook, Cont de Twitter, Campanii pe Twitter, Profil pe Wikipedia, cont Flickr, cont YouTube, cont Google+, cont Instagram, cont Pinterest, spoturi virale, site-uri de user-generated content, initiere sau sponsorizare a unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, activitati de customer care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media actiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.

Nu au fost incluse in analiza branduri media, exclusiv online sau activitati de autopromovare desfasurate de agentiile de comunicare.

Brandurile nou intrate in Top Social Brands sunt: Coca-Cola, F64, KFC, Staropramen, Lay’s, Banca Transilvania, Lenor Parfumelle, UPC, Prigat, Piraeus Bank, Jack Daniel’s, Matache Macelaru, Canon, Heidi, Skoda, Siemens.

Lansata in anul 2000, revista bilunara Biz are ca public-tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe numar, auditate de BRAT, dintre care 6.200 sunt abonamente. Incepand din 2009, revista Biz este condusa de Marta Usurelu, redactor-sef si actionar majoritar.