Vinde Facebook datele personale altor companii? 7 mituri despre reteau de socializare

Vinde Facebook datele personale altor companii? 7 mituri despre reteau de socializare Vinde Facebook datele personale altor companii? 7 mituri despre reteau de socializare

Peste 9 milioane de persoane din România utilizează Facebook în fiecare lună. Marea majoritate foloseşte această reţeta de socializare pentru a împărtăşi momente din viaţă, pentru a se conecta cu prietenii sau pentru a vorbi despre probleme importante, pentru a-şi promova afacerile şi, bineînţeles, pentru a se uita la imagini cu pisici, copii şi cafea. Totuşi, nu tot ceea ce credem că ştim despre Facebook este adevărat. Iată care sunt cele mai frecvent întâlnite mituri legate de Facebook.

1.         Facebook îţi citeşte mesajele private

Pentru tot ce înseamnă Facebook, inclusiv Messenger, folosim o varietate de instrumente automate pentru siguranţa utilizatorilor. Messenger respectă politicile Facebook. Facebook Inc. a dezvoltat aceste instrumente automate pentru a putea elimina numărul foarte mic de conturi care promovează comportamentul abuziv. Aceste instrumente sunt aceleaşi cu cele pe care alte companii de internet le folosesc astăzi - şi includ aplicaţii precum PhotoDNA, care se utilizează pentru a potrivi imaginile care exploatează copii. În plus, prin opţiunea Secret Conversations disponibilă în Messenger, poţi utiliza criptarea pentru a-ţi menţine mesajele în siguranţă - de exemplu, dacă doreşti să împărtăşeşti informaţii medicale cu cei dragi.  

2.         Facebook vinde datele personale altor companii



Nu, nu împărtăşim informaţiile personale ale utilizatorilor noştri cu partenerii din agenţiile de publicitate, de măsurare sau de analiză decât dacă avem permisiunea. Pentru a afla mai multe despre funcţionalităţile disponibile, accesează Politica de Confidenţialitate a Facebook.  

3. Agenţiile de publicitate au acces la datele personale ale utilizatorilor

Opţiunile noastre de publicitate permit companiilor şi organizaţiilor să se conecteze cu persoanele care sunt cel mai probabil interesate de produsele şi serviciile lor. Considerăm că anunţurile publicitare afişate pe Facebook sau în aplicaţii trebuie să fie utile şi relevante pentru cel care le vede. Cei care doresc să îşi facă publicitate prin intermediul Facebook au posibilitatea să îşi definească audienţa pe baza intereselor acesteia, vârstă, locaţie şi aşa mai depare.  

4. Există o modalitate de a şti cine se uită în cronologia mea

Nu, Facebook nu permite utilizatorilor să vadă cine le verifică contul de Facebook. De asemenea, nu există nici alte aplicaţii care pot face acest lucru. Dacă găseşti o aplicaţie care pretinde că îţi permite să vezi cine s-a uitat la cronologia ta, ar trebui să raportezi aplicaţia respectivă, deoarece aceasta ar putea fi o încercare de înşelătorie. 

5. Pot proteja drepturile de autor ale fotografiilor mele pe Facebook, publicând un avertisment în cronologie

În Termenii noştri este precizat foarte clar că, întreg conţinutul pe care un utilizator îl distribuie  pe Facebook, inclusiv fotografiile, îţi aparţine. Când postezi ceva, oferi Facebook o licenţă de utilizare a acelui conţinut în conformitate cu termenii noştri, incluzând afişarea conţinutului audienţei căreia i l-ai distribuit. Poţi vedea cine are acces la conţinutul pe care l-ai distribuit pe Facebook accesând opţiunea Activity Log. De asemenea, poţi vedea cum este afişat profilul tău, altor utilizatori, accesând profilul tău şi folosind instrumentul „View As".

6. Eliminarea conţinutului se face automat pe Facebook

Deşi Facebook utilizează în primul rând sisteme automate pentru a asista reviziuirea manuală a conţinutului, explorează totodată şi alte modalităţi prin care automatizarea poate raporta sau elimina conţinut care în mod clar încalcă politicile noastre şi nu îşi are locul pe Facebook. Până în prezent, automatizarea a fost utilizată, de exemplu, în moderarea conţinutului pentru a recunoaşte raportările duplicat, astfel încât, dacă 1000 de persoane raportează un tip de conţinut, Facebook nu alocă 1000 de persoane pentru a revizui acest conţinut. Sistemele automate sunt utilizate de asemenea pentru a identifica fotografiile nud şi pornografice care au fost eliminate anterior din cauza încălcării Community Standards. Cu toate acestea, fiecare conţinut raportat este examinat de o persoană reală, calificată să determine dacă acesta într-adevăr încalcă sau nu politicile Facebook şi ia o decizie dacă ar trebui să fie eliminat.

7. Contul Facebok nu este sigur

Facebook oferă multe funcţionalităţi care ajută la protejarea unui cont împotriva înşelătoriilor, cum ar fi alertele de conectare, autentificarea în doi paşi, contactele de încredere sau posibilitatea de a te deconecta de pe reţeaua de socializare cu ajutorul unui dispozitiv de la distanţă. Le vei găsi în secţiunea Security din setările Facebook. Datorită acestora, precum şi a comportamentului responsabil pe internet, poţi avea singuranţa că contul tău de Facebook este securizat.