Vampirii afacerii tale: Cele 10 persoane care iti pot distruge proiectele

Vampirii afacerii tale: Cele 10 persoane care iti pot distruge proiectele

Daca vrei sa construiesti un business important, trebuie sa fii foarte precaut in legatura cu persoanele pe care te bazezi in strategia ta. Influentele lor pot “circula” in mediul de lucru intr-un mod similar cu traseele virusurilor ce dau raceli. Vezi care sunt cele 10 tipuri de angajati si clienti pe care trebuie sa ii eviti.

Fiecare persoana pozitiva din viata ta creste sansele ca si tu sa fii pozitiv cu 11%, au aratat studiile. Pe de alta parte, de un singur prieten trist este nevoie pentru ca sansele ca un individ sa devina nefericit sa se dubleze.
Sa iti dai seama pe cine sa eviti si pe cine sa primesti in viata ta nu e intotdeauna usor. Insa, cu putina practica, poti deveni expert in a te distanta de oamenii care ti-ar putea trage in jos afacerea.  

Iata 10 tipuri de persoane, fie ca sunt angajati sau clienti, pe care ar trebui sa le eviti atunci cand incepi o afacere, potrivit platformei de antreprenoriat entrepreneur.com:  

1. Sirena  

Sirenele sunt acele persoane uimitoare, ademenitoare, care apar in proiectul tau si te distrag total. Mai mult decat oricine, aceste persoane au un “talent” de a-ti fura concentrarea si, inevitabil, de a neutraliza eforturile tale. O gramada de afaceri promitatoare au fost sacrificate sub influenta sirenelor. Unii si-au vandut afacerile pentru mult mai putini bani decat valorau, iar altii si-au abandonat afacerile, in speranta desarta, alimentata de aceste sirene, de a se imbogati rapid de pe urma unor proiecte fara fond. Nu lasa ca aceste lucruri sa ti se intample si tie. Nu lasa ca o persoana fascinanta sa te faca sa uiti ca tu si business-ul tau aveti ceva foarte bun de oferit lumii.    

2. Tapul  

Tapii sunt acele persoane teribil de carismatice, care vorbesc mult, care sunt pline de noroc si care par ca se descurca oricand si ca scap basma curata din orice situatie. Aceste persoane au foarte multe puteri speciale, iar problema este ca folosesc gresit aceste puteri. Tapii au ambitia de a-i convinge pe apropiati sa faca decizii proaste. Daca te trezesti facand decizii proaste de business una dupa alta de fiecare data cand ai alaturi o anumita persoana, e timpul sa indepartezi acea persoana din afacerea ta.  

3. Elefantul  

Un elefant nu uita niciodata. Sunt acele persoane din business-ul tau care nu te lasa sa treci peste propriile tale greseli. Nu lasa un elefant sa te arunce sau sa te mentina permanent in trecut. Cu totii gresim, in special antreprenorii. Daca ai gresit, inseamna ca ai invatat ceva. Asa ca mergi inainte.

4. Hater-ul  

Haterii sunt cei care vor sa fie in top, dar nu vor sa lucreze pentru a ajunge acolo. In loc de asta, ei vor sa le puna piedici tuturor celor din jurul lor, pentru ca ei sa apara intr-o lumina favorabila. Haterii sunt de fapt niste ratati, dar ei pot servi intr-un fel ca o sursa de motivatie. Nu-i lasa sa patrunda in business-ul tau, ci foloseste acest tip de persoane ca o motivatie – sa iti faci afacerea cat mai puternica cu putinta.

5. Narcisistul  

Narcisistii sunt persoane talentate care sunt prea ocupate cu ele insele pentru a actiona. In special, nu pot actiona in echipa. Narcisistul te poate incuraja chiar sa pui imaginea business-ului deasupra reputatiei, ceea ce e intotdeauna o idée proasta. Cand incepi o afacere, cel mai bine e sa fii transparent si autentic. Nu incerca sa faci lucrurile sa para mai mari decat sunt. Tine narcisistii departe de startup-ul tau si concentreaza-te pe reputatia ta.

6. Inamicul    

Cand pornesti o afacere, cateodata va trebui sa lucrezi cu cineva pe care nu il suporti si care, la randul sau, nu te suporta. Daca nu esti atent, acest lucru poate deveni o sursa majora de zapaceala si iti va fura foarte multa energie. Incearca sa realizezi ca ceea ce nu iti place la acel “inamic” este probabil ceea ce nu iti place la tine sau este chiar lucrul care iti place prea mult la tine. In orice caz, daca ai oarecare probleme cu propria ta personalitate, singura modalitate de a le rezolva este sa intorci oglinda catre tine, nu catre dusman. Adversarul tau poate fi, intr-un fel, sfatuitorul tau. Daca aduci un “inamic” in startup-ul tau, foloseste aceasta persoana pentru a invata mai multe despre tine insuti. Odata ce ai reusit asta, poti sa nu mai consideri acea persoana drept un adversar.        

7. Ares    

Ares este zeul grec al razboiului. Acest tip de persoana iubeste conflictul. Este dependenta de drame si de castig cu orice prêt, chiar daca nu e nimic de castigat. Sa incerci sa corectezi sau chiar sa intelegi un Ares este pur si simplu pierdere de vreme. Cel mai bin ear fi sa ignore astfel de persoane si sa le tii departe de business-ul tau.    

8. Dionis  

Dionis este zeul grec al vinului, al petrecerilor si al placerii. Persoanele de acest tip cauta in permanenta placer si au foarte putina rabdare. Cel mai mult le place sa fie recompensati instant. Ai grija cu astfel de persoane, te vor seca de timp si vor fi foarte contagiosi in ceea ce priveste aplecarea catre distractie. E important sa ai prieteni si si sa te distrezi, dar nu ar trebui sa-ti sacrifice afacerea unui lant de petreceri.  

9. Pisica neagra  

Unele persoane intra intr-un business pe care il pot “lumina” imediat. Altele pur si simplu intra si il omoara. Pisicile negre fac parte din a doua categorie. Sunt acei oameni care par ca ar avea un nor negru deasupra, care ii urmeaza peste tot. acesti oameni sunt ghinionisti, negativisti si mai mereu deprimati. Nu te simti prost fata de aceste persoane. Trebuie sa stii ca le place sa stea in “groapa”. In plus, le place atentia care li se acorda. Asa ca lasa-i acolo. Asigura-te doar ca raman in afara afacerii tale.

10. Pisica grasa
 

Pisicile grase sunt acele persoane care apar in business-ul pe care il conduci, arunca o gramada de bani in toate partile si iti oferea marea cu sarea. Fie ca sunt business angels sau reprezentanti ai fondurilor de capital de risc, nu lasa ca banii lor sa iti distraga atentia de la faptul ca ei vor doar sa iti controleze compani sis a faca bani de pe urma ta. Fii foarte atent cui ii incredintezi business-ul tau. Nu ai muncit atat de mult ca sa iti vezi brandul cum se duce pe apa sambetei, o data ce o pisica grasa a preluat fraiele.