Topul industriilor din România care folosesc sisteme profesioniste de e-commerce

IT&C-ul este lider detașat în topul industriilor din România în care se folosesc sisteme profesioniste de e-commerce, urmat de  sectorul materialelor de construcții -  în special segmentul business to business -, fashion și produse cosmetice, potrivit Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România.

În prezent, peste două treimi din companiile mari folosesc deja platforme integrate.   Cele trei domenii care domină topul sunt urmate imediat de sectorul auto & accesorii auto, respectiv sportul, şi acestea având o rată mare de adopție a platformelor integrate de e-commerce.  

În prezent, datele Teamshare arată că peste două treimi dintre marile companii folosesc deja platforme integrate, care le oferă un sistem complet de comerț electronic, ce permite în timp real gestiunea de stocuri, prețuri sau proces de facturare. În schimb, procentul scade dramatic în sectorul IMM-urilor, deși timpul și costul de implementare sunt cu mult mai mici decât în cazul marilor companii cu procese complexe.  

”Totuși, am observat că, raportat la numărul total al companiilor care implementează sisteme integrate, IMM-urile au o rată de adopție susținută a acestor soluții, ceea ce denotă faptul că tot mai multe companii mici și mijlocii au început să vadă beneficiile folosirii platformelor integrate de e-commerce. Practic, efectele unui astfel de software sunt majore, cu implicații în toate departamentele companiei, de la omul de vânzare sau departamentul de call center, până la financiar și firma de curierat”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.  

Potrivit acestuia, prin implementarea unei platforme integrate de e-commerce, procesul de comanda se simplifică simțitor. Astfel, în câteva minute, comanda este confirmată, factura este procesată, se emite AWB-ul, iar pachetul poate pleca în aceeași zi către client. Asta în condițiile în care toate procesele sunt automate și nu mai este necesară intevenția operatorului uman decât pentru a ambala pachetul scos la livrare.  

”Platforma integrată presupune stocuri actualizate în timp real, operativitate în procesarea comenzilor și scalabilitate, iar toate acestea se reflectă în calitatea serviciilor adiacente oferite clienților, alături de produsele livrate. Deși integrarea este un proces invizibil consumatorului sau vizitatorului unui site, în timp efectele benefice se vor vedea. Când un site livrează peste 98% dintre comenzi fără a avea probleme de stoc, este evident că în back-office sunt procese automatizate, iar în timp consumatorul va resimți acest lucru. Este suficient să ne uităm la cel mai mare site de retail din România și vom înțelege exact care sunt beneficiile”, explică Marius Panait.  

Mai mult, spune Managing Partner-ul Entelion Software, magazinele online ce folosesc platforme integrate de e-commerce își reduc costurile cu 15% sau chiar 25%. Astfel, implementarea platformei reprezintă, de fapt, o investiție ce se recuperează încă din primele șase luni și se poate vorbi chiar de un profit la scurt timp de la folosirea acestei soluții.