Secretul de marketing al mallurilor in care ingheti de frig

Secretul de marketing al mallurilor in care ingheti de frig

Filozofia de marketing se dezvolta pe zi ce trece tot mai agresiv, iar unele strategii par pur si simplu ridicole. Totusi, trebuie sa stim ca totul e foarte bine gandit in aceasta industrie. Vezi ce se ascunde in spatele frigului din malluri.

Vara, toti locuitorii din Hong Kong racesc. Nu are legatura cu vremea, ci cu aerul conditionat nemilos din interiorul centrelor comerciale. 

“Adesea am dardait de frig in vizitele mele in malluri, in special in magazine precum Cartier, Chanel sau Omega, pentru ca aerul conditionat era setat la maxim”, scrie in cartea sa “The Bling Dinasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun” (“Dinastia Bling: De ce domnia cumparatorilor de lux din China e abia la inceput”) Ewan Rambourg, managing director HSBC.

In mallurile de lux din Hong Kong temperatura este de doar 15 grade Celsius. E atat de frig, incat unii client isi iau special jachete pentru excursiile de shopping. Care este explicatia acestei ciudatenii?

Rambourg spune ca are legatura cu pastrarea perceptiei luxului.

“Intrigat si chiar enervat ca tremuram de frig in mijlocul verii, am intrebat pana la urma un asistent dintr-un magazin de ce simteam nevoia sa pun un palton pe mine, in ciuda caldurii de afara. Apoi a venit raspunsul: E chic, e luxos, e un semn al bogatiei”, povesteste Ewan Rambourg.

Iar tactica aceasta chiar are efect. Un client a spus publicatiei Time Out Hong Kong ca mallurile in care nu era frig sunt considerate “primitive” de catre consumatori.

Frigul din malluri este foarte scump. 30% din banii cheltuiti anual cu electricitatea in intregul oras e procentul rezervat aerului conditionat. In timpul verii, procentul sare la 60%, noteaza Business Insider.