Romcard: 220 milioane euro pentru comertul electronic cu plata online

Romcard: 220 milioane euro pentru comertul electronic cu plata online

Comertul electronic cu plata online prin Romcard a crescut in 2012 cu 38% fata de 2011, ajungand la valoarea de 220 de milioane euro si un numar de 4,1 milioane de tranzactii. Dintre acestea, in sistemul PayU au fost inregistrate tranzactii in valoare de 176,4 milioane euro.

“2012 a fost anul in care comertul electronic si-a marit ritmul de crestere. Daca in 2009 volumul platilor online a crescut cu 75% fata de anul anterior, in 2011 cresterea a fost de 24%, aceeasi tendinta manifestandu-se si la nivelul numarului de tranzactii. In 2012 insa, fata de 2011, comertul electronic a cunoscut o evolutie mai buna, de 38% raportat la valoarea totala si 51% raportat la numarul tranzactiilor”, explica Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU Romania.
 
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiilor, aceasta a cunoscut o scadere de 8% de la 58 euro la 53 de euro, conform Romcard.

Dinamica tranzactiilor in 2012 a fost interesanta. Scaderea valorii cosului mediu se datoreaza in primul rand cresterii cu 60% a numarului de tranzactii in lei, care au, in mod normal, o valoare mai mica”, a precizat Marin Mitroi, director general RomCard.

Totodata a crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzator unui numar de peste 5 milioane de tranzactii, a adaugat acesta .

Numarul de clienti noi care au implementat solutia integrata PayU a crescut cu 92% fata de 2011, domeniile de activitate variind de la operatori telecom la asiguratori, fonduri de investitii, ONG-uri, accesorii auto, fashion, suplimente nutritive etc.

Pentru a putea sustine cresterile inregistrate in 2012, PayU a investit in dezvoltarea echipei care a crescut cu 35%, principalele pozitii infiintate vizand departamentele de dezvoltare software, comercial si suport pentru comercianti, iar pentru 2013 compania vizeaza consolidarea echipei si optimizarea proceselor interne.

Pe de alta parte, cresterea inregistrata pe toate segmentele de activitate demonstreaza o industrie tot mai puternica si mai stabila. Segmentele care au cunoscut cea mai buna evolutie raportat la numarul de tranzactii, conform datelor PayU, au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%), servicii (+54%) si flori (+51%).

Conform valorii medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 lei), software (744 lei), IT&C (541 lei), jucarii (340 lei), donatii (334 lei) si fashion (240 lei), acestea fiind domeniile cu cel mai mare cos mediu de cumparaturi.

Pentru prima data, vorbim de o repartizare aproape uniforma a tranzactiilor pe parcursului anului. Daca pana acum, ianuarie era luna cea mai slaba, iar mai si octombrie cele mai bune, in 2012 diferentele de la o luna la alta au fost mici si, practic, nu mai vorbim despre cea mai buna luna a anului. Acest proces de uniformizare demonstreaza ca activam intr-o industrie stabila si puternica care va continua sa creasca frumos, puncteaza Andreia Stavarache.

Potrivit reprezentantilor PayU, in 2013 piata va fi influentata de trei factori principali: intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, consolidarea afacerilor comerciantilor activi atat ca urmare a imbunatatirii calitatii serviciilor cat si a campaniilor de marketing implementate, precum si diversificarea metodelor de plata.