A rezolvat ecuația businessului

Măriuca Talpeş iubeşte ceea ce face. Conduce, împreună cu soţul, Florin Talpeş, businessul pe care l-au fondat la începutul anilor ’90. Este vorba despre Softwin, grupul de firme care a dezvoltat cel mai vândut produs IT românesc din lume, antivirusul Bitdefender. De asemenea, tot cu soţul ei, dansează. Și nu oricum, ci atât de bine încât câştigă concursuri internaţionale. Atunci când vorbeşte despre pasiunile sale, fascineză orice interlocutor.

Spune că de la mama sa a învăţat să nu fie niciodată superficială, de la tată, să fie punctuală, de la soţul său, să-şi respecte clienţii, iar de la copii, să se joace. Întrebată dacă, de-a lungul timpului, a fost pusă în dificultate pe motiv că este femeie, spune că în antreprenoriat nu a fost cazul. În şcoală însă, lucrurile nu au fost atât de simple. „În ceea ce priveşte ştiinţele exacte, există o oarecare neîncredere în fete din partea profesorilor. Îmi amintesc că profesorul care m-a învăţat să-mi placă matematica, nici nu m-a anunţat cândva că am câştigat un concurs, am aflat ulterior de la băieţii din clasă. Dar eu l-am îndrăgit foarte mult pentru că preda aşa de bine încât te făcea să simţi matematica. Iar, în timp, m-a apreciat ”, îşi aminteşte ea.  

Măriuca Talpeş a absolvit Facultatea de Matematică-Informatică din Bucureşti, pentru ca, apoi, să urmeze un stagiu de practică la SARO Târgovişte. Între timp, actuala femeie de afaceri a lucrat în cadrul Institutului de Tehnică de calcul, la laboratorul de proiectări de imagini, unde era angajat şi soţul său. În 1990, soţii Talpeş şi-au dat demisia şi au pus temeliile propriului business, Softwin, prin care lucrau la proiecte de dezvoltare software pentru clienţi din Franţa şi Germania. Primele produse dezvolatate de ei, care vizau atât profesorii cât şi copiii, au fost lansate în 1993, pentru ca, în opt ani, să ajungă şi pe piaţa românească, sub marca Intuitext, actual divizie de software educaţional a grupului Softwin. 

În prezent, Intuitext reuneşte peste 25 de produse educaţionale dedicate copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani. De numele Măriucăi Talpeş se leagă comunităţile online didactic.ro, olimpiade.ro, suntparinte.ro, care sunt vizitate de peste un milion şi jumătate de utilizatori unici pe lună, dar şi programe educaţionale precum examenultau.ro sau inveticuplacere.ro. 
Cum a ajuns Măriuca Talpeş un reper în businessul românesc ? Prin muncă, răbdare şi consecvenţă. De altfel, ea este de părere că, pentru a reuşi în business, trebuie întotdeauna să vrei să fii cel mai bun, să poţi să împaci viaţa de acasă cu cea de serviciu şi să adaugi vieţii private activităţi care îţi fac plăcere.

„Programul fix distruge creativitatea, iar pentru a fi un antreprenor de succes trebuie să fii şi artist, fiindcă bucuria cu care se lucrează la un produs se transmite în produsul final.  Pentru a fi eficient, atunci când îţi vine să urci pe munte, de pildă, să urci! Nu există piedici. Şi dacă ţi se pare că aloci mult timp pentru o pasiune, gândeşte-te că timpul alocat nu este atât de mult, pentru că atunci când ai revenit la serviciu vei da tot ce ai mai bun”, explică ea.

Sursa: capital.ro