Publicitatea în 2018: cum va evolua marketingul programatic

Publicitatea în 2018: cum va evolua marketingul programatic Publicitatea în 2018: cum va evolua marketingul programatic

Achiziționarea programatică a spațiilor publicitare se află pe un trend ascendent în continuare, profitând de creșterea accesibilității la platformele tehnologice ce permit o astfel de tranzacționare. Cătălin Emilian, Country Manager RTB House, consideră că publicitatea programatică va domina marketingul și în 2018.

ublicitatea programatică a fost, inițial, un instrument practic pentru monetizarea afișărilor care nu erau vândute prin dealuri directe, dar a devenit, în timp, una dintre principalele atracții pentru bugetele investite în marketing chiar și de către cele mai mari branduri.

Investirea bugetului în publicitatea programatică vede o creștere din ce în ce mai mare. Potrivit Zenith Programmatic Marketing, procentul spațiilor publicitare cumpărate bazându-se pe modelul programatic va crește până la 67% în 2019. Industria va avea o creștere a valorii de până la 85 de miliarde de dolari.

Publicitatea programatică permite brandurilor să se adreseze audienței potrivite, în contextul potrivit, în funcție de datele pe care le are despre audiența respectivă. Iată trendurile pe 2018 pentru această ramură a marketingului online:

Inteligența artificială devine și mai populară în marketing

Inteligența artificială s-a dezvoltat foarte mult și a devenit un standard într-o multitudine de industrii, inclusiv în advertising. Prin urmare, avantajul competitiv pe care îl vor avea companiile ce utilizează inteligența artificială va crește considerabil în raport cu cele care încă nu au făcut saltul tehnologic.

Tradiționala “machine learning” va fi în curând depășită de versiuni mai avansate, precum deep learning. Deep learning reprezintă o ramură inovatoare a inteligenței artificiale. Aceasta urmărește dezvoltarea algoritmilor care imită funcționarea creierului uman, procesând date și luând decizii într-un mod similar acestuia.

Sectorul de publicitate va vedea o aplicare din ce în ce mai frecventă a modelelor programatice de cumpărare. Dezvoltarea algoritmilor self-learning poate duce la cumpărarea inteligentă, licitând în timp real și procesând miliarde de date pentru a lua decizia optimă în doar câteva secunde.

Mai multe pe Start-up.ro