Proiectul secret de la Dacia: Masina cu care francezii vor sa cucereasca piata

Proiectul secret de la Dacia: Masina cu care francezii vor sa cucereasca piata

Dacia nu a renuntat la ideea masinii de 5.000 de euro. Chiar daca odata cu noul Logan, s-a indepartat de aceasta zona de pret, constructorul auto se pregateste sa revina in forta cu o masina mica, usoara, ce ar urma sa fie lansata in 2014.

Dupa ce si-a schimbat aproape in totalitate gama de automobile, Dacia nu se opreste aici si pregateste doua noi modele nou-noute.

Cele mai mari sanse sa devina realitate cat de curand este Towny/Citadine, modelul de clasa mica la care producatorul de la Mioveni lucreaza, in secret, de aproape doi ani.  

Proiectul a fost pus pe “hold” odata cu necesara reimprospatare a modelelor Logan si Sandero, intrate in ultimii doi ani intr-un con de umbra.  

Modelul Towny era gandit, initial, sa fie lansat in 2011 insa criza din piata auto a schimbat planurile Dacia. Managerii companiei credeau ca Loganul si Sandero vor mai merge la vanzari, cu mici stilizari, cel putin pana in 2014, bazandu-se pe preturile mici si pe programele de tip “Rabla”.  

Numai ca socoteala initiala a fost data peste cap de realitatea tot mai dura din piata, francezii fiind nevoiti sa isi schimbe radical planurile odata cu scaderea abrupta a vanzarilor.  Astfel a disparut, temporar, din planuri din modelul Solenza, prima masina cu aspiratii de clasa superioara a Dacia, ce urma sa concureze pe o piata i care Skoda Octavia este lider.  

Odata cu lansarea Logan 2 si noilor modele restilizate Sandero, inginerii s-au focusat, din nou, pe modelele cu care spera sa isi extinda cota de piata.  

"Am ajuns intr-un punct cand produsele noastre sunt deja solide. Investitiile sunt facute. A venit momentul sa dezvoltam in continuare afacerea si sa ne bucuram si de succesul acestui proiect. Ne concentram pe cresterea cotei de piata si la intrarea pe noi piete", a spus seful Renault Carlos Tavares, citat de publicatia britanica Autocar.  

Directorul de dezvoltare al Renault, Tom Lane, spune ca tentatia de a extinde gama modelelor Dacia este mare, dar deocamdata, in viitorul apropiat, exista alte prioritati. Totusi, acesta nu exclude lansarea unui model mini si a unui sedan de dimensiuni mai mari, dar dupa un an si jumatate de la lansarea Loganului MCV: "Dacia este o marca de volum mare, cu adresabilitate mare, deci lansarea unor modele complet noi, nu ar trebui sa surprinda pe nimeni", a spus oficialul de la Renault.

Citadine, modelul destinat tinerilor

Primul model pe lista prioritatilor pentru Dacia este modelul Citadine (Towny). Va avea un pret mic, de numai 5.000 de euro, si va fi destinat aglomerarilor urbane, cu focus pe clientii tineri.

Modelul, ce va imparti multe din piese cu Renault Twingo, ar urma sa aiba o lungime de circa 3,5 metri si un propulsor turbo cu trei cilindri de 0,9 litri, disponibil in trei versiuni de putere: 59, 74 si 94 cai putere.  


"Acest model va veni ca o manusa pe noul trend al pietei post criza - masini de clasa mica, cu un aspect cosmopolit. In aceste conditii, Dacia a trebuit sa isi reprioritizeze lansarile, sa amane Loganul 2.0 si sa insiste pe modelul de clasa mica", afirma analistul Razvan Marinescu.    

Cum va arata noua masina? Potrivit specialistilor, raspunsul trebuie sa il cautam in gama Renault.

''Principalul atu al Dacia este raportul pret/calitate, asa ca nu vom vedea foarte multe elemente noi. Automobilul va imprumuta piese de la Twingo, motorul 1,2 Renault, un aspect tineresc, noi culori'', a declarat analistul auto Dan Sava.   

''Daca vor fi inovatii, le vom vedea cel mult in aspectul blocurilor optice, care ar putea include led-urile, in dotarile superioare. Acolo ma astept sa vedem ceva noutati, inspirate din noua identitate Dacia. Insa, dincolo de cutia automata, nu trebuie sa ne asteptam la un model foarte spectaculos, pentru ca pana la urma, Dacia s-a impus prin pret si utilitate, mai putin prin design'', a mai spus Sava.

Potrivit analistilor citati, imaginile aparute pe Internet pot oferi o sugestie destul de clara privind modul in care ar putea arata noul model.    

Modelul Solenza, in 2015 ?  

Lansarea modelului Citadine va fi urmata, cel mai probabil in 2015, de prima “limuzina” Dacia, mult-asteptata Solenza.

O masina construita pe platforma Renault Fluence, ce va imprumuta multe dintre aspectele acesteia, inclusiv motorizarile de pana la 150 cai putere si care urmeaza sa concureze direct cu Skoda Octavia.  Va fi cea mai lunga Dacia din istorie, de 4,8 metri.


“Acesta este, probabil, cel mai important si, in acelasi timp, riscant proiect al Dacia. Important pentru ca va incerca sa repozitioneze Dacia dintr-o masina ieftina, intr-una cu o clasa mai sus, in genul in care nemtii au facut cu Skoda. O misiune riscanta pentru ca, pe segmentul de pret 12-15.000 euro concurenta este extrem de puternica.

Daca piata auto nu isi va reveni pana atunci, este posibil ca Dacia sa amane lansarea”, a declarat analistul Razvan Marinescu.

DailyBusiness.ro relata, anterior, legat de acest model, ca noul model va beneficia si de o gama de componente de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de echipare de top.   Francezii vor aduce si noi culori, de la rosu la galben si alte culori mai deschise.

In prezent, gama Dacia se caracterizeaza prin tonurile de gri, negru, albastru si maro.  

Pretul noului model ar urma sa plece de la 13.000 euro. Solenza va fi produsa in Romania la uzina de la Mioveni, dar va fi comercializata pe alte piete sub marca Renault.