Piata de jucarii si jocuri din Romania: Care sunt preferintele consumatorilor si cum vor evolua vanzarile

Piata de jucarii si jocuri din Romania: Care sunt preferintele consumatorilor si cum vor evolua vanzarile

Vanzarile de jucarii si jocuri din Romania ar putea creste in acest an cu 10%, la 693,3 milioane lei (160 milioane euro), comparativ cu anul anterior, potrivit estimarilor firmei de cercetare Euromonitor, care anticipeaza si o impartire a consumatorilor intre produsele high-tech si cele traditionale.

Din total, vanzarile de jucarii traditionale si jocuri sunt estimate la 456,6 milioane lei, iar segmentul de jocuri video la 236,7 milioane lei.

Studiul noteaza ca jucariile si jocurile educationale au fost "vedetele" ultimilor ani, aceasta rezultand din faptul ca parintii sunt din ce in ce mai atrasi de produsele care sporesc creativitatea si aptitudinile copiilor, si nu sunt doar distractive.

Cu Lego, care si-a deschis birou in Romania, popularitatea pentru jocuri si puzzle-uri a reinviat, iar trendul va continua pana in 2016, cand ar putea ajunge la vanzari de 51 milioane lei, mentioneaza Euromonitor, potrivit Mediafax.