Pasi simpli pentru conceperea unei strategii de marketing

Pasi simpli pentru conceperea unei strategii de marketing

Orice afacere existenta sau in stadiu de concepere are nevoie de o strategie de marketing pentru a se putea dezvolta. Atunci cand vrei sa concepi o strategie de marketing pentru cresterea afacerii tale, nu uita de cei patru P ai mixului de marketing : Produs, Pret, Promovare, Plasament.

Produs: Cum se va diferentia produsul sau serviciul tau de produsele sau serviciile concurentei? De ce ar trebui sa aleaga consumatorii produsele sau serviciile tale?
 
Pret: Ce pret vor avea produsele sau serviciile tale, astfel incat sa poti creste profitul fara a-ti enerva clientii cu preturi exagerate?
 
Promovare: Cum iti vei pozitiona produsul sau serviciul pentru a-l promova in mod eficient pe piata? Ce fel de metode de promovare vei folosi?
 
Plasament: Ce canale de marketing vei folosi pentru a atrage clienti noi? Cum va ajunge produsul sau serviciul la clientii tai?
 
Pentru a-ti dezvolta o strategie de marketing eficienta si de succes, va trebui sa faci urmatoarele:
 
- sa identifici piata tinta pentru fiecare produs sau serviciu pe care intentionezi sa il vinzi;
 
- sa identifici tipul activitatilor de marketing pe care urmeaza sa le intrebuintezi;
 
- sa concepi o propunere unica de vanzare eficienta;
 
- sa identifici concurenta directa si sa vii cu idei exceptionale de a-ti depasi competitorii;
 
- sa stabilesti obiective de marketing care pot fi atinse si masurate;
 
- sa cresti credibilitatea brandului prin actiuni consecvente si promisiuni pastrate;
 
Atunci cand dezvolti strategia de marketing pentru afacerea ta, retine faptul ca fiecare afacere este unica, asa ca trebuie sa te diferentiezi, nu sa copiezi. Nu prelua strategia altora deoarece aceasta poate sa nu functioneze in cazul tau. Ar fi pacat sa investesti timp si energie in conceperea unei strategii care nu este personalizata afacerii tale.

Sursa: Manager