Noul Mozilla Firefox a devenit unealta perfectă pentru a-ți ascunde istoricul online

Firefox

Printr-un nou update adus popularului Mozilla Firefox, browserul devine mai eficient în a vă ascunde activităţile desfăşurate online. Nu este exclus să împărţiţi un PC cu o persoană cum nu este absurd să vă doriţi ca acea persoană să nu vadă pe ce site-uri aţi intrat într-o zi sau alta. Dacă sunteţi în căutarea unui inel de logodnă, surpriza se reduce la zero atunci când persoana iubită vă accesează istoricul browserului sau când acesta din urmă este foarte eficient şi vă afişază istoricul de autocompletare. Partea tristă este că nu arată foarte credibil nici un browser cu istoricul complet şters. Din acest motiv, noul Mozilla Firefox include un modul de şterge selectivă a istoricului activităţilor desfăşurate online. Printr-un buton intitulat „Forget the last“, puteţi alege să ştergeţi ultimele 5 minute, două ore sau 24 de ore de pagini accesate. În principiu un efect similar îl puteţi obţine cu un tab sau o fereastră de browser deschisă în modul privat, dar după spusele celor de la Mozilla Este evident că mulţi dintre noi uită de această opţiune. „Mulţi dintre utilizatorii noştri împărtăşesc un computer cu prieteni sau cu familia şi este uşor să uiţi să deschizi întâi o sesiune de Private Browsing. Cu Forget, ştergerea informaţiilor este rapidă şi uşor de înţeles“, a comunicat compania. Pentru cei care au o problemă majoră cu situaţia intimităţii online la ora actuală, cei de la Mozilla au mai atras atenţia asupra faptului că motorul de căutare implicit în noua versiune va fi DuckDuckGo. Dacă acest motor vă este străin, merită să ştiţi că foloseşte Google pentru căutări, dar nu permite gigantului din Mountain View să monitorizeze şi să reţină istoricul căutărilor sau sursa acestora. În spatele acestei decizii se află un studiu realizat de creatorii Firefox în luna octombrie a acestui an. „În octombrie 2014, Harris Poll a realizat un studiu online global pe un eşantion mai mare de 7000 de persoane adulte pentru Mozilla. Acesta a scos la iveală că trei sferturi dintre participanţi simt că anumite companii de internet ştiu prea multe despre ei, în timp ce jumătate dintre persoanele chestionate au afirmat că au făcut ceva online ce ar vrea să poată fi «uitat»“, se arată în studiu.

Sursa: Stiri Yahoo