Link Buildingul – tehnici esentiale de promovare prin SEO

promovare-prin-seo

Cand spun promovare prin SEO ma gandesc automat la strategii de Link Building bine stabilite.

Exista trei mari categorii de linkuri utilizate in Link Building: cele naturale (obtinute prin citarea textelor de pe site-ul tau de catre anumiti bloggeri), cele obtinute in urma sensibilizarii bloggerilor si cele non-editoriale (postate in comentarii, comunicate de presa, semnaturile din forumuri, profilele userilor, directoare etc).

Anumite tipuri de link sunt cruciale in obtinerea succesului, iar altele nu sunt neaparat necessare. Iata o lista cu tipuri de link esentiale:

  • Link care trimite la home page;
  • Link care trimite la paginile de categorii sau produse;
  • Link cu ancora pe numele brandului/companiei;
  • Link cu ancora pe un cuvant cheie.
  • Pentru o promovare prin SEO cu backlink-uri de calitate aveti nevoie de ajutorul bloggerilor. Acestia nu va vor sustine decat daca ii ajutati sau ii atrageti prin ceva. Ii puteti atrage prin articole cu stiri de ultima ora, lucruri amuzante, controverse, date interesante despre ceva care sa le capteze atentia, articole originale, interesante, detaliate si puteti, de asemenea,  sa folositi de egoul bloggerilor ca momeala. Ganditi-va la ce puteti oferi oamenilor care „promoveaza” continutul si site-ul dumneavoastra.

    Creati liste cu bloggeri facand cautari pe Google, pe Twitter si orice alte locuri relevante. Cand faceti aceste liste luati in considerare compatibilitatea blogului si a bloggerului cu site-ul dumneavoastra. Nu puteti posta articole despre prajituri pe un site de inchirieri masini.

    Studiati fiecare blogger in parte: vizitati-le site-ul si profilul de pe site, cititi-le postarile, incercati sa intelegeti ce anume le place si ce nu, conecteaza-te cu ei prin intermediul retelelor de socializare sa vezi ce anume posteaza, analizeaza-le cuvintele cheie de pe blog si categoriile cu cele mai multe postari, fa o baza de date cu contactele fiecaruia.

    Fa o lista cu toti bloggerii, pozitionati in functie de:

  • autoritatea domeniului si PageRank,
  • influenta bloggerului (numarul de adepti pe retelele de socializare),
  • compatibilitatea domeniului de activitate al blogului cu domeniul de activitate promovat de site,
  • cat de mult continut extern au postat inainte,
  • nivelul de activitate pe blog.
  • Cand contactezi un blogger nou tine cont de cateva lucruri esentiale:

    • Informeaza-te! La urma urmei contactezi o persoana reala.
    • Asigura-te ca ai un mesaj detaliat, explicit, scurt, la obiect si interesant!
    • Ofera-i un motiv bun sa ii pese de tine!
    • Explica-i ce ti-ar placea sa faca pentru tine!
    • Dovedeste-i ca esti un geniu si nu un spammer!
    • Foloseste numele sau si al site-ului sau!
    • Alege o abordare potrivita!
    • Mentioneaza un lucru esential din activitatea sa!
    • Utilizeaza o adresa de e-mail veritabila si o semnatura proprie;
    • Evita exprimari ca: „schimb de link-uri” sau „cerere link-uri”;
    • Incheie e-mailul cu niste date concrete despre tine: nume complet, titlu job, url-ul site-ului, nr. de telefon, conturi de social media (legate de site sau personale).

    In implementarea oricaror tehnici si strategii de promovare prin SEO veti intalni si raspunsuri negative. Raspunde-ti intotdeauna, nu ignorati e-mailul si incercati sa aflati de ce nu sunt interesati de propunerea dumneavoastra!