Gigantul american McDonald's, invins de un antreprenor roman la Tribunalul Bucuresti

Gigantul american McDonald's, invins de un antreprenor roman la Tribunalul Bucuresti

Americanii de la McDonald's au pierdut o lupta in instanta impotriva unui antreprenor roman, caruia i-au interzis anterior sa utilizeze o anumita marca. Amanunte, in DailyBusiness.ro.

Tribunalul Bucuresti a admis pe 17 februarie contestatia lui Marius Ionut Avram si a anulat o decizie anterioara prin care acesta nu mai avea voie sa utilizeze marca „happybox”, dupa cum au cerut reprezentantii lantului de restaurante fast-food.

"Admite inregistrarea marcii combinate individuale "happybox" avand numar de depozit M 2012 00606 la OSIM, astfel cum a fost modificata pentru toate produselesi serviciile din clasele 16, 35, 36, 39, 41 si 43 conform clasificarii de la Nisa", se arata in sentinta instantei, ce poate fi atacata cu apel in termen de 30 de zile de la data comunicarii.

Marca happybox a fost inregistrata la OSIM in 2013, insa McDonald's International Property Company a contestat acest lucru.

Motivul? Numele meniului pentru copii Happy Meal, introdus de lantul de restaurante McDonald's inca din 1979, se poate confunda cu marca happybox, acestia din urma dorind ca prin aceasta confuzie sa se bucure de renumele McDonald's. Happy Meal este un meniu special pentru copii care include o jucarie si un meniu special, puse intr-o cutie sau punga cu logo-ul McDonald's.

Printre argumentele enumerate de agentia de proprietate intelectuala Nomenius, care l-a reprezentant pe antreprenorul roman, se numara faptul ca marca „happybox” va fi utilizata pentru comercializarea de cadouri formate din servicii si vouchere, produse necuprinse in lista marcii McDonald's; diferenta canalelor de distributie: restaurante versus mediul on-line si respectiv librarii si, nu in ultimul rand, consumatorul vizat, in cazul McDonald's fiind vorba despre copii, pe cand in cazul happybox, cadourile comercializate sunt create pentru adulti cu varste intre 18 si 45 de ani.

"In afara de cuvantul 'happy' din happybox nu vad nici un alt element comun cu Happy Meal. Este pacat ca astfel de actiuni venite din partea unor corporatii mari sa intimideze si sa descurajeze pe viitor antreprenorii si initiativele de afaceri romanesti", declara Marius Avram, directorul general happybox & Travel Studio.