De ce iese Samsung de pe piata corpurilor de iluminat cu LED

samsung, iesire, incetare, productie, led, corpuri de iluminat

Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co Ltd a anuntat, luni, ca va inceta productia corpurilor de iluminat cu LED care se desfasoara in afara Coreei de Sud, reducand puternic o activitate pe care, in urma cu patru ani, o considera drept un domeniu strategic de crestere, transmite Reuters.

In 2010, LED-urile figurau printre cele cinci activitati considerate de Samsung drept noi motoare de crestere, alaturi de baterii reincarcabile pentru automobile electrice, celule fotovoltaice, echipamente medicale si biofarmacie. La acea data, grupul estima ca acest segment va genera o cifra de afaceri anuala de 50.000 de miliarde de woni (37,4 miliarde de euro) pana in 2020.

Insa, Samsung Electronics nu a reusit sa se impuna pe piata LED-urilor, in conditiile in care marile piete dezvoltate sunt dominate de grupul olandez Philips si de cel german Osram, in timp ce rivalii chinezi controleaza pietele emergente.

Un purtator de cuvant al Samsung Electronics a apreciat ca veniturile generate de aceasta activitate sunt mici, dar nu a vrut sa ofere cifre precise si nici nu a dat detalii cu privire la sumele investite de Samsung in productia de corpuri de iluminat cu LED.

"Vom ramane prezenti in industria LED prin intermediul activitatilor noastre de productie de componente pentru LED", a informat grupul Electronics, intr-un comunicat de presa, adaugand ca se va concentra pe domenii precum LED-urile pentru produsele electronice de larg consum de genul televizoarelor.

Decizia celor de la Samsung vine la o luna dupa ce rivalul Philips a anuntat si el ca va renunta la operatiunile din domeniul corpurilor de iluminat pentru a-si extinde activitatilor din domeniul echipamentelor medicale si produselor electrocasnice.

Cu doua luni inainte, si grupul german Osram Licht AG, care produce si el LED-uri, a anuntat un plan de reducere a costurilor care includea eliminarea a aproape 8.000 de locuri de munca.

Potrivit analistilor, razboiul preturilor demarat de producatorii de LED-uri a redus profitabilitatea pana la un nivel considerat neatractiv pe termen lung, in pofida cresterii explozive a vanzarilor de corpuri de iluminat cu LED, noteaza Reuters, potrivit Agerpres.