Cum sa pornesti un business in 6 pasi

Cum sa pornesti un business in 6 pasi

Orice mare afacere incepe cu hotarare si entuziasm. Chiar si moguli precum Richard Branson, Oprah, Bill Gates sau Warren Buffett au inceput de la zero.

Munca ta la aceasta afacere iti va umple o mare parte din viata, asa ca singura modalitate prin care poti sa fii cu adevarat multumit este sa faci cee ace iti place. Daca inca nu ti-ai descoperit o pasiune care sa merite dezvoltata intr-un concept de afacere, mai cauta. Nu te linisti inca. Desi suna ca un cliseu, chiar si la acest capitol, ce e al tau e pus deoparte.

Iata cele mai importante aspecte pe care sa le ai in minte, odata ce ai gasit o idee de business, potrivit lui Lewis Howe, Lifestyle Entrepreneur, Coach, Advisor, citat de entrepreneur.com.

1. Cerceteaza piata

“Sapa” adanc in piata pe care urmeaza sa activezi, studiaz-o ca un expert. Cauta in Google cuvinte-cheie legate de domeniul respectiv. Nu te descuraja daca piata pare prea aglomerata. Poti folosi asta in avantajul tau. Inseamna ca e rost de bani, ca pentru toti acei intreprinzatori chiar functioneaza, ceea ce inseamna mai departe ca si tu poti face ceva ca sa functioneze in ceea ce te priveste.

2. Stabileste un obiectiv financiar realizabil

Fa un pas inapoi in fiecare zi pentru a avea o privire de ansamblu. Iti va fi mai usor sa iti dai seama ce trebuie sa faci pentru a-ti atinge obiectivul – care sa fie unul potrivit pentru tine.

3. Continutul site-ului pe care il faci trebuie sa fie partajabil

Cand iti dezvolti propriul brand, e important sa creezi continut unic, pe un singur canal – un site la care cititorii sa se reintoarca in mod constant si ale carui informatii sa simta nevoia sa le distribuie mai departe in social media.

4. Fa-ti o lista cu e-mail-uri

O lista cu e-mail-uri este una dintre cele mai importante instrumente cand vine vorba de un startup. Pe masura ce iti construiesti site-ul cu continut atragator, incepe sa iti faci o lista cu adresele de e-mail ale persoanelor care iti viziteaza site-ul. Apoi, continua sa le furnizezi informatii valoroase, pentru ca acestia se vor transforma in clienti dupa ce vei lansa produsul sau serviciul care sta in centrul afacerii tale. 

Resurse gratuite, precum HelloBar.com sau AppSumo.com permit colectarea e-mail-urilor pe site-ul tau. De asemenea, programul Aweber te ajuta sa memorezi adresele. 

5. Lanseaza un produs/serviciu pe care sa il poti vinde

Daca ti-ai fixat un obiectiv financiar pentru urmatoarele 6 luni, trebuie sa te apuci sa vinzi ceva. Acorda-ti timp pentru a-ti da seama care sunt provocarile cele mai mari cu care se confrunta clientela tinta si incepe sa construiesti o relatie cu acest public. Apoi creeaza ceva care sa le rezolve problema. Da, e mai usor de zis, decat de facut, dar e critic.

6. Incepe acum si imbunatateste lucrurile din mers

Multi oameni pierd timp gandindu-se la cum sa faca lucrurile perfect inainte de lansarea afacerii lor. Logo-ul, site-ul, totul. E doar o pierdere de vreme. Concentreaza-te pe vanzari. Companiile de success lanseaza noi produse mereu, cu toate ca nu sunt perfecte. Gandeste-te la Facebook - toate schimbarile si imbunatatirile care au venit pe parcurs.