Cum să nu iei ţeapă atunci când comanzi din magazine online

Numărul românilor care încep să facă cumpărături online este în creştere, însă puţini ştiu că nu toate magazinele online sunt de încredere.

 

Potrivit cercetărilor GPeC există peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcţie de „adaugă în coş”, însă dintre acestea doar 5.000 sunt active, iar 200 au cel puţin 1 milion euro cifră de afaceri anuală.

Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziţii pe an, iar 90% dintre cumpărătorii preferă să plătească ramburs adică în numerar, la livrarea produselor. 

Înainte de a achiziţiona produse online verifică pe site-ul magazinului următoarele date:
•    Denumirea persoanei juridice;
•    Numărul de inregistrare la Oficiul Registrul Comerţului;
•    Adresa poştală;
•    Număr de înregistrare fiscală;
•    Numar de telefon;
•    Adresa electronică.

Termenul de returnare a produselor achiziţionate online este de 14 zile de la primirea acestora. Termenul de returnare a banilor aferenţi produselor returnate este de 14 zile de la primirea acestuia de către agentul economic. Păstrează datele atât de identificare cât şi cele bancare ale agentului economic de la care ai achiziţionat produsele online: adresa website-ului, contul bancar, data efectuarii tranzacţiei, factura primită, numerele de telefon ce sunt inserate pe site, adresa poştala, persoana de contact etc.

Sursa: capital.ro