Cum explica experti ai Google atacurile cibernetice impotriva jurnalistilor si companiilor de media

Cum explica experti ai Google atacurile cibernetice impotriva jurnalistilor si companiilor de media

Un numar de 21 de firme dintre cele mai importante 25 companii media din lume au fost tintele unor atacuri comise de piratii cibernetici, cel mai probabil sponsorizate de anumite state, au afirmat doi ingineri de la Google specializati in securitatea online.

Un studiu al celor doi informaticieni de la Google a fost prezentat vineri, la conferinta despre pirateria online "Black Hat", organizata la Singapore.

Multi utilizatori de internet au fost atacati prin intermediul unor e-mail-uri concepute pentru "a fura" datele personale, iar jurnalistii au fost "reprezentati in mod masiv" in randul acestor tinte, a spus Shane Huntley, inginer la Google, specializat in crearea de software-uri de securitate online.

Atacurile au fost lansate de pirati cibernetici care lucrau fie pentru anumite guverne, fie cu sprijinul acestora si erau concepute pentru a-i viza in special pe jurnalisti, a declarat Morgan Marquis-Boire, coleg cu Shane Huntley si coautor al studiului, noteaza Mediafax.

Criminalitatea cibernetica a provocat in ultimele 12 luni pierderi de circa 117,4 miliarde de dolari la nivel mondial, aceasta activitate devenind "una dintre cele mai profitabile afaceri, care nu a avut de suferit de pe urma crizei", a declarat in noiembrie anul trecut Roberto Testa, directorul de marketing al companiei Symantec, care a prezentat un raport asupra criminalitatii cibernetice.

Conform documentului, atacurile cibernetice au afectat circa 378 milioane de utilizatori de internet. Cele mai mari pierderi rezultate in urma acestor atacuri s-au intregistrat in SUA (39,14 miliarde de dolari), China (37,79 miliarde) si Europa (12,14 miliarde).