Cum au reinventat doi tineri ardeleni gogoaşa americană

Aproape că nu există film american în care să nu fie prezentă faimoasa „doughnut” sau „donut”, devenită un simbol al scurtei istorii gastronomice a tărâmului făgăduinţei. Iar dacă originile produsului american sunt incerte, cu un trecut ce implică imigranţi olandezi, exilaţi ruşi, cofetari francezi, Irving Berlin, Clark Gable şi câţiva nativi americani, popularizarea modelului american de gogoaşă în românia are origini foarte clare: Târgu-Mureş şi antreprenorii ardeleni Marius Muntean şi Andra Otava. După doi ani de activitate, Donuteriile sunt răspândite în mai multe oraşe din ţară şi generează afaceri de 10 milioane de lei.

Americanii mănâncă peste 10 miliarde de gogoşi anual şi mai mult de jumătate de miliard de dolari sunt generaţi de această industrie potrivit presei internaţionale. Mai mult decât atât, au chiar şi o zi naţională dedicată acestui produs. Prezent şi în cultura gastronomică tradiţională locală, produsul a devenit „cool” prin intermediul Donuteriei, o afacere care vinde gogoşi cam de genul celor pe care le vedem în filme, în forme diferite, cu mesaje pe cutii cât se poate de actuale Be nuts, be donuts, de pildă şi cu o prezenţă puternică în reţelele sociale (peste 57.000 de like-uri pe Facebook).

Știrea completă pe www.businessmagazin.ro/actualitate/afaceri/cum-au-reinventat-doi-tineri-ardeleni-gogoasa-americana-16167195