Cererea de revocare drept de semnatura electronica

În cele ce urmează încerc să atrag atenţia asupra modului prin care se face revocarea dreptului de a trimite online declaraţiile fiscale şi a dreptului de a avea acces la dosarul fiscal al firmei pe site-ul finanţelor publice.

După cum se ştie, ca să îţi revoci aceste drepturi trebuie să completezi Cererea 151 şi 153. Aceste două cereri se regăsesc pe site-ul mai sus amintit şi pot fi descărcate în două variante: o variantă a fişierului pdf intelingent, iar altă variantă este o variantă ce se completează manual pe suport de hârtie. Prima dintre variante se poate trimite în format electronic direct de pe site-ul ANAF, iar cea de a doua variantă se depune personal la oricare dintre sediile ANAF.

Scriu acest articol pentru a atrage atenţia asupra variantei de fişier pdf inteligent. Deşi poartă numele de inteligent, nu este aşa. În primul rând, la secţiunea C din cele două cereri 151/153 nu se poate completa nimic. Cu alte cuvinte, dacă doriţi să revocaţi dreptul unei terţe pesoane, să ştiţi că acest lucru nu se realizeză de fapt. Dacă încercaţi să revocaţi online dreptul unei terţe persoane, nu faceţi altceva decât să vă revocaţi propriul drept, iar la următoare scadenţă de a transmite online declaraţii nu veţi putea să faceţi acest lucru.

În opinia mea, finanţele au judecat această versiune inteligentă a cererilor 151/153 numai pentru revocarea popriului drept de a transmite online declaraţii şi de a avea acces la dosarul fiscal al firmei.

Concluzia: dacă doriţi să revocaţi dreptul unei terţe persoane, de exemplu persoana care a ţinut contabilitatea anterior perioadei din care aţi început dvs, vă sugerez să utilizaţi varianta a doua de cereri 151/153 şi anume, le completaţi manual şi le depuneţi la sediul ANAF.

Novăcescu Laurenţiu Bogdan