Cele mai comentate branduri de farmacii in mediul online

Cele mai comentate branduri de farmacii in mediul online

Daca de regula concursurile desfasurate pe conturile de Facebook ale brandurilor reprezinta principalul generator de conversatii, se constata ca efecte similare pot declansa si campaniile de comunicare nou-lansate.

Astfel, in intervalul 15 noiembrie - 17 decembrie 2014, Catena se distinge ca cel mai comentat lant farmaceutic (820 mentiuni), datorita unui concurs precum si campaniei de comunicare aflate in derulare.

In cazul Catena, comunicarea este mentinuta in proportie de 67% de catre consumatori. Dintre acestia, 20% au perceptii negative in ceea ce priveste campania de comunicare ce vizeaza regiunile istorice ale tarii, reducerile comunicate ori adaosurile practicate de retailerul farmaceutic. Restul de 80% vin cu aprecieri pozitive vis-à-vis de campania mai sus amintita, personalul din farmacii, reducerile de pret, ofertele si produsele oferite. 

“Aspectele negative pot fi analizate prin intermediul unui instrument de evaluare a satifactiei consumatorului, gasind astfel calea potrivita pentru gestionarea acestora intr-un sistem de customer relationship management”, afirma Stefan Andre, Marketing Manager Exact Cercetare si Consultanta.

Catena isi mentine intre 15 noiembrie - 17 decembrie 2014 trendul indentificat in ultimul interval de timp analizat (24 septembrie-7 octombrie 2014), comunicarea acoperind recomandari de produse, reduceri, preturi promotionale si concursuri.

La randul sau, Dona numara in intervalul monitorizat aproape 300 de mentiuni, dintre care 82% apartin consumatorilor. Acestia sunt atrasi mai ales de cele 4 concursuri cu premii ale companiei. Primesc foarte bine de asemenea si mesajele emotionale ale brandului, impartasind lucrurile care ii fac fericiti ori idei de cadouri pe care le vor oferi cu ocazia sarbatorilor iernii.

Ca si in cazul Catena, Dona continua trendul identificat in toamna (mesaje referitoare la concursuri si recomandari de produse), venind in plus cu postari referitoare la reduceri si promotii, sfaturi de sanatate (remedii naturiste etc) si comentarii menite sa stranga legatura emotionala cu fanii paginii.

Sensiblu se bucura de 290 de mentiuni in cele 4 saptamani monitorizate, dintre acestea 92% apartinand consumatorilor. Un concurs al companiei strange 65% din totalul acestora, comentariile reprezentand raspunsuri la intrebarea lansata in cadrul acestuia. Restul mesajelor inregistrate reprezinta aprecieri ale publicului cu privire la produse din zona cosmeticelor.

Daca in toamna, SensiBlu se pozitiona ca sustinator al valorilor autohtone si al cauzelor sociale, in intervalul 15 noiembrie – 17 decembrie 2014, acesta vine cu o comunicare adaptata perioadei anului: ofertele lunii decembrie. Acestora li se adauga sfaturile legate de sanatate si comunicarea aplicatiei Sensiblu, prin intermediul careia clientii au acces rapid la ofertele companiei.

Premiile constand in produse farmaceutice atrag de asemenea publicul, Ropharma fiind brandul pentru care 80% din totalul mentiunilor inregistrate (215) le apartin consumatorilor si fac referire la acest concurs. Daca la ultima monitorizare, Ropharma se pozitiona in online ca specialist in domeniul parafarmaceuticelor, trendul se mentine si in preajma sarbatorilor, comunicarea brandului facand referire la recomandari de astfel de produse, reduceri de preturi si oferte speciale.

Asa cum era de asteptat, si in cazul Help Net cea mai mare pondere a mesajelor apartine consumatorilor: 78% din totalul de 205. Marea majoritate a acestora vizeaza concursul prin care fanii paginii sunt indemnati sa impartaseasc in cateva cuvinte in legatura cu modul in care arata Craciunul perfect. Comunicarea brandului este in continuare construita in jurul conceptului de prieten care isi cunoaste publicul si ii este mereu alaturi cu sfaturi si recomandari ce tin de sanatate. In cazul Help Net, se disting si mentiuni apartinand mass media (10% din totalul celor inregistrate), acestea referindu-se la procesul de rebranding prin care compania aniverseaza 16 ani de existenta si la lansarea conceptului economic de farmacie - Help Net Convenabil.

Brandul Centrofarm numara in luna monitorizata 140 de mentiuni, dintre care 82% generate de consumatori. Comentariile acestora sunt in procent de 90% pozitive si vizeaza aprecieri ale produselor comunicate de brand. Centrofarm se pozitioneaza in continuare ca specialist in domeniul cosmeticelor, venind, pe langa recomandari de astfel de produse, cu informatii din zona medicala.

Fara vreun concurs in derulare in perioada monitorizata (15 noiembrie - 17 decembrie 2014), Belladonna strange 100 de mentiuni, majoritatea fiind postari proprii pe contul de Facebook. Comunica deopotriva cadouri si promotii destinate perioadei Craciunului, recomandari de produse, sfaturi utile referitoare la sanatate si alimentatie.