Cei mai neproductivi angajati: se vad victime ale sistemului si prefera sa lucreze singuri

Cei mai neproductivi angajati: se vad victime ale sistemului si prefera sa lucreze singuri Cei mai neproductivi angajati: se vad victime ale sistemului si prefera sa lucreze singuri

În ajunul HR Tech World, Oracle face apel la liderii de Rersurse Umane să înceteze să se axeze pe procesul de RU și să înceapă să joace un rol mai mare în a obține performanța echipei. Vezi care este categoria de angajaţi de catre trebuie să se ferească toate companiile.

Echipa de cercetare de la Ashridge Executive Education, parte a Hult International Business School, pune în corespondență comportamentele de echipă față de factorii ce îi fac pe salariați să se simtă implicați, și le-a încadrat în aceste patru „zone de implicare".

• Zona de implicare: clasificată prin echipe ce sunt productive și proactive în rezolvarea problemelor, și sunt pozitive în ceea ce privește lucrul împreună
• Zona lipsei de implicare: clasificată prin echipe neproductive în care salariații se văd drept victime ale sistemului, preferând adesea să lucreze individual decât împreună
• Zona de pseudo-implicare: clasificată prin echipe ce sunt productive dar în cadrul cărora salariații au o orientare egocentrică, preferând să se pună într-o lumină bună în fața managerilor decât să contribuie la succesul de ansamblu al echipei
• Zona de mulțumire: clasificată prin echipe ce fac minimum necesar al capacitățile lor, astfel încât să poată pleca acasă „mulțumite", decât să depună efort sau să se gândeasă la modalități prin care să poată duce afacerea mai departe.

Cu o mai bună înțelegere a interacțiunii dintre abordările managementului, structurile de echipă, diversitate, relațiile cu salariații și o gamă de factori suplimentari, liderii de RU vor dobândi o nouă viziune ce îi va ajuta să joace un rol mai proactiv în adresarea punctelor fierbinți specifice pe tema implicării echipei.


Andy Campbell, Director de Strategie a Managementului Capitalului Uman la Oracle, spune: „În ciuda vocilor din consiliul de administrație care cereau ca Resursele Umane să-și iuțească pasul, multe echipe de RU sunt încă blocate în zona de confort a sarcinilor de suport. Acestea sunt în continuare cruciale, dar nu contribuie la o campanie răsunătoare de marketing, sau la îmbunătățirea vânzărilor, sau la vreunul dintre indicii cu care societățile își măsoară succesul. Sprijiniți și validați de sistemele integrate de RU, profesioniștii în RU trebuie să iasă din zona de confort și să lucreze în relație cât mai strânsă cu fiecare domeniu de afaceri pentru a ajuta la construirea unor echipe productive implicate."

Sharon Olivier, Director de Programe la Ashridge Executive Education, spune: „Câtă vreme studiul se află încă în etapele finale, descoperirile noastre arată deja unele surprize majore ce vor pune la încercare percepțiile tradiționale despre implicare. Mai mult decât orice, ajungem să înțelegem dimensiunea reală la care salariații sunt afectați de echipele lor și dinamica în care lucrează, conferind adesea, pentru munca lor, o valoarea mai mare acestui grup din imediata lor apropiere decât organizației."

Cathy Brown, Director Executiv la Engage for Success, spune: "Unul dintre cei mai mari validatori ai implicării este ceea ce numim „manager de implicare", cineva care are încredere în proprii salariați, care-i tratează la nivel individual și creează un mediu în care fiecare să facă tot ceea ce poate. Aceasta este doar una dintre viziunile revelatoare ce se remarcă în studiul nostru, și ne așteptăm la mai mult pe măsură ce săpăm mai adânc în ceea ce face ca echipele să funcționeze și să se comporte așa cum o fac (sau nu!)."