Cea mai frecventa eroare in content marketing

Credeti ca prin publicarea de continut util puteti convinge pe cineva sa va cumpere produsele? Scriu un articol in care laud un produs si cumva miraculos, cititorul va cadea in extaz si o sa cumpere pe nerasuflate. Complet fals. Din cauza acestei idei gresite foarte multe articole sunt axate pe vanzare si incearca sa laude in fel si chip produsul prezentat. Tot ceea ce fac este sa trezeasca scepticismul cititorilor sau sa-i plictiseasca.

Adevarul este insa ca nu poti forta pe cineva sa cumpere ceva ce nu vrea sau de care nu este interesat, spune Radu Ciofu, specialist SEOmark.ro.

El considera ca, in mediul online, daca o persoana nu este interesata de produsul tau, orice ai face nu poti sa i-l vinzi. Doar in cazul in care persoana respectiva este deja interesata de produsul tau poti incerca sa folosesti tehnici de manipulare sau vanzare directa si poate vei reusi sa plasezi produsul (poate…), adauga Radu Ciofu.

Acesta subliniaza ca prin content marketing NU se creeaza nevoia pentru un produs si sub nicio forma nu poate vinde direct.

Cum functioneaza in realitate content marketing-ul

In realitate, promovarea prin continut doar te evidentiaza ca expert in nisa ta si in timp cititorii tai vor ajunge sa asocieze brand-ul tau, sau pe tine, cu domeniul in care activezi, mentioneaza specialistul SEOmark.ro.

Avantajul mare este ca atunci cand unul dintre cititorii tai va avea efectiv nevoie de serviciile tale, probabil vei fi prima lui alegere. Asta daca articolele tale i-au placut, explica Ciofu.

Cu alte cuvinte tot ce poate face content marketing-ul este sa te faca remarcat pe termen lung in domeniul in care activezi si sa creasca gradul de incredere pe care cititorii tai il au in tine.

Teoria marketing-ului spune ca in medie, un utilizator are nevoie de 7 interactiuni cu brand-ul tau pana in momentul in care se va decide efectiv sa cumpere ceva. Singura exceptie este atunci cand persoana respectiva are neaparata nevoie de produsul respectiv si esti singurul care il ofera. In mediul online de astazi insa e cam greu sa fii singurul care ofera ceva.

"Din pacate, nu pot confirma din experienta personala cifra de 7 interactiuni. Pot confirma insa ca pe termen lung content marketing-ul este o forma foarte puternica de promovare si o modalitate de a iesi in evidenta. Daca in medie chiar sunt 7 interactiuni sau mai multe… nu stiu. Stiu doar ca functioneaza", mai spune Radu Ciofu.

Acesta arata ca interactiuni nu inseamna doar articole. "Interactiune poate fi o conferinta, o reclama la TV, o discutie pe un forum, etc… Toate insa trebuie sa fie in contextul nisei in care activezi, altfel nu produc un efect cumulativ. Trebuie doar sa tintesti pe termen lung si sa nu ai asteptari nerealiste", conchide specialistul SEOmark.ro.