Ce metode au magazinele sa mentina preturile mari

Ce metode au magazinele sa mentina preturile mari

După o amplă investigaţie ce a durat mai bine de cinci ani, Consiliul Concurenţei a dat un prim verdict în cazul retailerilor şi producătorilor suspectaţi că s-au înţeles pentru fixarea preţurilor. Amenzile sunt record şi este pentru prima dată când o autoritate de stat deconspiră metodele prin care lanţurile de retail menţin preţurile sus.

Dacă aţi văzut în maraile lanţuri de hipermarketuri preţuri identice sau extrem de apropiate la unele produse nu înseamnă neapărat că acestea sunt rezultatul aplicării regulilor normale de piaţă, potrivit cărora preţul este rezultatul  raportului dintre cerere şi ofertă. Analiza făcută de Consiliul Concurenţei  pe piaţa comercializării produselor alimentare arată că lucrurile stau, în cazul mai multor retaileri, cu totul altfel. Au existat cazuri în care preţurile de vânzare la raft s-au stabilit în urma unei înţelegeri între mai mulţi retaileri şi furnizorii lor. Mai exact, cele două părţi decideau asupra unui preţ fix, sau a unui preţ  minim, sub care retailerul nu putea pune unele produse pe raft. Practica  conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.