BRAT incepe sa masoare audienta brandurilor media din Facebook si aplicatii mobile

BRAT incepe sa masoare audienta brandurilor media din Facebook si aplicatii mobile

Pe 19 mai a inceput activitatea de teren pentru noul an de studiu SNA FOCUS, care se va incheia in luna mai 2015, dupa metodologia optimizata, conform noului contract incheiat cu GfK Romania si CC SAS SRL, a anuntat BRAT.

Cea mai importanta modificare consta in introducerea in studiu a masurarii integrate a unui brand media. Astfel, beneficiarii studiului vor avea la dispozitie o masurare a audientei unui brand media care activeaza pe mai multe canale: o publicatie tiparita, site-ul online, pagina de Facebook, aplicatii mobile.

Audienta tuturor acestor canale va fi masurata cu ajutorul noii metodologii, facand posibila atat masurarea brandului global, cat si a fiecarui canal in parte. Livrarea primelor rezultate pentru astfel de branduri este estimata pentru iulie 2015.

Chestionarul FOCUs, prin intermediul caruia se colecteaza informatiile referitoare la consumul de produse si servicii, se va putea realiza incepand de acum si online. Respondentii vor putea asadar completa chestionarul atat in format tiparit (ca si pana in prezent), cat si online.

Metoda are avantaje reale pentru calitatea rezultatelor studiului, facilitand participarea persoanelor active si foarte ocupate.

Forma online a chestionarului a fost imbogatita cu numeroase controale si filtre logice, astfel incat chestionarul va fi mai usor de completat decat in formatul tiparit, iar informatiile sunt verificate inca din faza de colectare.

In plus, metoda aduce si o economie la bugetul studiului, un chestionar online fiind mai putin costisitor decat unul pe hartie. Noul studiu va beneficia de un esantion de 14.000 respondenti, in crestere fata de anul anterior de studiu.

Chiar in conditiile actuale de restrictii bugetare, beneficiarii studiului au agreat sa investeasca in calitatea si reprezentativitatea esantionului utilizat, garantand astfel ca rezultatele studiului corespund celor mai ridicate standarde metodologice in domeniul cercetarii de piata.

Modificam modul de raportare a rezultatelor de trafic: dispozitivele mobile vor fi raportate separat Intelegand amploarea pe care luat-o utilizarea tabletelor si a telefoanelor inteligente pentru accesarea internetului, BRAT va modifica incepand cu 1 septembrie 2014 modalitatea de raportare a traficului, prin separarea traficului dupa tipul de dispozitiv folosit pentru vizitarea siteurilor masurate in SATI.

In prima instanta, separarea va viza raportarea pe de o parte a traficului realizat de pe calculatoare desktop si laptop, pe de alta parte de pe dispozitive mobile, cum ar fi tabletele si telefoanele mobile inteligente.

Ulterior, raportarea va fi facuta dupa fiecare tip si model de dispozitiv utilizat. O asemenea raportare vine in sprijinul membrilor Departamentului Internet al BRAT, editori de site-uri, regii de publicitate si agentii de publicitate, prin cresterea gradului de transparenta a rezultatelor SATI.

Editorii care au investit in crearea de versiuni specializate pentru mobil ale siteurilor proprii vor avea acum evidentiate performantele platformelor proprii, fie ca e vorba de mobisiteuri – versiuni pentru mobil, livrate de la o adresa personalizata, diferita de cea a siteului (m.website.ro), fie ca e vorba de siteuri cu responsive design - acelasi URL, dar layout diferit in functie de user-agent. suplimentar, raportarea rezultatelor de trafic se va realiza in viitor separat pentru trei categorii: trafic realizat dupa dispozitive fixe, trafic dupa dispozitive mobile si cumulat.

Aceasta va duce la o utilizare adecvata a informatiilor furnizate de asociatie si va oferi o imagine completa si relevanta pentru industria de specialitate.