Aurul, pamantul si Internetul. Cele mai interesante investitii din 2013

Aurul, pamantul si Internetul. Cele mai interesante investitii din 2013

2013 se anunta un nou an de criza, insa plin de oportunitati, spun expertii in consultanta financiara, citati de DailyBusiness.ro. Cele mai profitabile investitii se anunta a fi cele in metale rare, urmate de agricultura si servicii, inclusiv Internet.

Aveti niste bani si vreti sa ii investiti in acest an? Daca nu vreti prea mari batai de cap si mizati pe un castig sigur, cumparati aur, argint sau diamante. Investitorii se asteapta ca metalele pretioase sa atinga noi recorduri istorice, pe fondul valului de inflatie care va lovi economia mondiala.  

Anul 2013 va semana, din multe puncte de vedere, cu 2012, estimeaza analistii economici. La fel ca anul trecut, statele lumii vor da drumul la tiparnite, in tentativa de a-si acoperi deficitele, de a-si ieftini datoriile uriase si de a stimula consumul, astfel ca pentru investitori, colacul de salvare se anunta a fi, si in 2013, cel deja devenit clasic - investitiile in metale pretioase.  

Pretul aurului este in crestere de 12 ani, cea mai lunga perioada de apreciere din ultimii 90 de ani, marii investitori, de la George Soros la John Paulson, acumuland detineri record.

Acesta a crescut anul trecut cu 11%, dupa ce a atins in septembrie 2011 un maxim istoric de 1.921,15 dolari pe uncie.   Potrivit analistilor citati de DailyBusiness.ro, cotatiile internationale ale aurului vor ajunge, in ultimele trei luni din 2013, la o medie de 1.925 dolari pe uncie (aproximativ 62 dolari pe gram). Mai multe detalii aflati aici.  

Argintul si pietrele pretioase au marcat, de asemenea, o evolutie spectaculoasa. Este interesant ca pentru argint, pretul a crescut de doua ori mai rapid decat la aur, astfel ca investitia ar putea fi chiar mai profitabila.  

Pamantul, o investitie cu bataie lunga  

Anul acesta mai mult ca oricand, consultantii mizeaza pe investitiile in terenuri. Pretul pamantului a scazut foarte mult in aceasta perioada, iar terenurile au ajuns la preturile din 2006-2007.  

Investitia in terenuri, mai ales cele agricole, se anunta cu atat mai profitabila cu cat, incepand din anul 2014, cetatenii straini vor putea cumpara astfel de suprafete in Romania. In conditiile in care terenurile agricole din Romania sunt considerate printre cele mai bune din Europa pentru dezvoltarea unor afaceri agricole, expertii se asteapta la un val de investitori in acest domeniu.

 Unii sunt deja prezenti pe piata, prin afaceri conexe, astfel ca in urmatorii ani, acest sector ar urma sa inregistreze un adevarat reviriment.   Potrivit expertilor, cei care cumpara terenuri agricole acum pot face bani buni si din recolte. Preturile produselor agricole vor ramane in teritoriul speculativ si in 2013, astfel ca o investitie in acest domeniu poate aduce un profit substantial.  

Un business conex care poate fi profitabil este colectarea si distributia de legume-fructe. Cum preturile produselor din import vor fi afectate de inflatie, gasirea unor furnizori de legume si fructe la preturi reduse poate aduce un castig rapid din relatia cu procesatorii si marile retele de retail.  

O alta afacere interesanta in 2013 o poate reprezenta deschiderea unor magazine de tip aprozar de proximitate in marile orase unde sa fie vandute astfel de produse la preturi competitive.  

De asemenea, un business interesant si cu potential poate fi distributia de astfel de produse (legume, fructe dar si alte alimente – lactate, carne, paine etc.) direct la domiciliul clientilor. Pe baza unor abonamente lunare, cu plata la salariu sau pe loc, si mizand pe calitatea produselor, astfel de afaceri pot genera venituri semnificative.  

Serviciile, in prim-plan  

Serviciile, precum cele prezentate mai sus, vor reprezenta in 2013 o miza importanta.   De la serviciile de home-delivery, cleaning si asistenta tehnica (instalatii, reparatii etc.) la cele de consultanta financiara (reducerea datoriilor, optimizarea fluxului de numerar, obtinerea de credite etc.) vor putea genera afaceri profitabile daca vor fi insotite de o promovare eficienta si o politica de pret adaptata posibilitatilor clientelei.  

Un alt business considerat ca avand un mare potential este deschiderea unui magazin online. In ultimii ani, numarul romanilor care au inceput sa comande produse pe internet a crescut pe masura dezvoltarii solutiilor securizate de plata.  

Romanii au scapat de teama cumparaturilor pe internet, dovada ca afacerile firmelor deja existente in piata online au crescut, fiind inregistrate vanzari in crestere in aproape toate domeniile, de la electronice si electrocasnice la cosmetice, obiecte vestimentare, accesorii si bijuterii, cadouri, carti electronice si carti in format print si nu numai.  

O afacere conexa cu potential este dezvoltarea de servicii de webdesign, grafica, consultanta pentru cloud-computing, proiectare de platforme de comert online, servicii specializate de SEO.

Franciza, o solutie de business la cheie  

2012 a adus o adevarata explozie a business-urilor in franciza prezente pe piata romaneasca iar 2013.   Potrivit expertilor, in prezent avem in Romania aproape 400 de francize romanesti si straine, din diverse domenii, de la bacanii si fast-food-uri la servicii de curierat si consultanta.

Specialistii se asteapta ca 2013 sa aduca o crestere a numarului de afaceri in franciza pe masura ce taxele de intrare in business vor scadea, iar afacerile isi vor dovedi viabilitatea.   Cele mai populare vor ramane cele din segmentul fast-food – restaurantele in general, alaturi de florarii si bacaniile de cartier.  

De la productia de incaltaminte la reabilitatea termica  

Pe lista afacerilor cu potential in 2013, expertii mai includ diverse alte business-uri, de la servicii de parking la reciclarea gunoaielor si reabilitatea termica a cladirilor.   Cum numai 15% din cladirile din Romania sunt reabilitate, dezvoltarea unei afaceri in acest domeniu poate fi profitabila mai ales ca acestea pot fi derulate, mai nou, si cu fonduri europene.  

Printre afacerile cu potential specialistii mai noteaza dezvoltarea unor ateliere de confectii-incaltaminte. Produsele de imbracaminte si incaltaminte isi vor avea tot timpul clienti, in conditiile unui mix calitate-pret competitiv.  

Dincolo de produsele dedicate publicului larg, expertii cred ca un business interesant ar fi dezvoltarea unor linii de confectii (uniforme branduite) pentru companii.