Aplicatia care iti returneaza bani la cumparaturi online

Doi absolventi de Harvard au lansat o aplicatie prin care cumparatorii online pot primi bani inapoi de la retaileri. Vezi cum functioneaza sistemul care ii asigura pe clienti ca achizitioneaza produse la cel mai bun pret.

"Paribus scaneaza adresa de mail dupa bonuri de cumparaturi, depisteaza pretul si, daca acesta scade in urmatoarele doua saptamani de la momentul achizitiei, magazinele online partenere sunt atentionate sa-ti returneze diferenta de pret", spune Karim Atiyeh, co-fondator al companiei ce a lansat aplicatia.

Eric Glyman, celalalt co-fondator al companiei, a lucrat in domeniul retailului pe vremea cand era la liceu. Atunci a observat ca oamenii nu primesc cele mai bune oferte pentru ceea ce cumpara.

“Cumparatorii pot fi incantati acum ca primesc o reducere de 20%, dar, fara sa stie, ar putea pierde o oferta ulterioara, cu un discount mult mai mare”, mentioneaza Glyman, citat de CNBC.

Acesta arata ca multi retaileri ofera diferenta de pret in cazul in care acesta scade in doua saptamani de la momentul achizitiei.

"Problema este ca nimeni nu completeaza formulare pentru a primi diferenta de pret. Si sunt multi bani la mijloc. Dupa calculele noastre, intr-un an, americanii nu recupereaza circa 10 miliarde de dolari”.

Cei doi absolventi de Harvard au decis sa faca ceva in acest sens si au lansat Paribus, in timp ce lucrau in domeniul consultantei financiare in New York.

Paribus este o aplicatie gratuita care scaneaza adresa de email dupa bonuri de cumparaturi. Cand programul detecteaza un bon de la un magazin partener precum Amazon, verifica daca pretul scade in doua saptamani de la momentul achizitiei. Cand este detectata o scadere de pret, Paribus transmite automat retailerului o cerere de rambursare a diferentei. Compania care a lansat aplicatia percepe o taxa de 25% din suma rambursata.

Investitorul Nat Burgess se temea la inceput ca retailerii nu vor accepta parteneriatul cu Paribus, pe motiv ca le-ar produce pierderi.

Glyman spune ca retailerii au de fapt de castigat de pe urma parteneriatului, intrucat incurajeaza cumparaturile online.

"Retailerii online au o mare problema cu abandonarea cosului de cumparaturi. Cei mai multi clienti vad unele produse, le adauga in cos, dar nu mai finalizeaza tranzactia. Cu Paribus, nu-si mai fac griji va vor rata o oferta ulterioara mai buna. Mai mult, cand primesc cativa dolari inapoi, capata si mai multa incredere in retailerul respective”, explica Glyman.