Accor si Huazhu pun bazele unui lant hotelier gigant

Accor si Huazhu pun bazele unui lant hotelier gigant

Accor (CAC 40 – AC. FR) si Huazhu Hotels Group (cunoscut de asemenea ca China Lodging Group – Nasdaq: HTHT) au incheiat un parteneriat strategic pe termen lung pentru a crea cea mai proeminenta si diversificata companie hoteliera din China, cu peste 2.000 de hoteluri si cel mai puternic plan de dezvoltare din tara.

Ji Qi, fondatorul Huazhu, Chairman si CEO, spune ca aceasta colaborare este o alianta faraprecedent in industria hoteliera mondiala. 

"Detinatoare ale unor portofolii de brand extinse si ale unor platforme de distributie si loialitate puternice, Accor si Huazhu au multe valori comune. Prin combinarea celor doua forte, putem facilita cresterea si atragerea mai multor clienti", a declarat Ji Qi.

Acest parteneriat va accelera expansiunea ambelor grupuri pe una dintre cele mai mari piete care a cunoscut cea mai rapida crestere a turismului intern si este liderul turismului extern la nivel mondial.

Obiectivul acestei aliante este combinarea atuurilor celor doua grupuri, respectiv reputatiabrandurilor Accor, recunoscuta la nivel international si beneficiind de o retea puternica dedistributie la nivel global, cu reputatia locala si capacitatea de dezvoltare puternica a Huazhu Hotels Group in China.

Impreuna, grupurile cumuleaza un plan de dezvoltare ce vizeaza peste 500 de hoteluri noi inregiune, iar acest parteneriat va accelera expansiunea brandurilor Accor in China.

Huazhu este un grup hotelier lider pe piata din China aflat intr-o continua expansiune, cu unportofoliu de peste1,900 de hoteluri. In 2013 a fost desemnat cel de-al 13-lea cel mai mare grup hotelier la nivel global.

Brandurile hoteliere Huazhu acopera intreg spectrul pietei, de la segmental Upscale (Joya, Manxin), pana la Midscale (Hotelurile JI si Starway) si Economy (Hanting, Elan si Hi Inn). 

Accor detine in prezent 144 de hoteluri in China, fiind prezent pe aceasta piata de mai bine de trei decenii, si este lider pe piata hoteliera din Europa, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu, precum si in Australasia.

Tranzactia presupune integrarea platformelor Accor Economy si Midscale din China ca parte a grupului hotelier Huazhu. Conform acordului, Huazhu devine master-francizat exclusiv pe unitatile operationale si cele in curs de dezvoltare ale Accor in China continentala, Mongolia si Taiwan pentru clasa economy (Ibis, Styles Ibis) si segmentele midscale (Novotel si Mercure), precum si pentru brandul de lux Grand Mercure.

Accor va continua sa detina drepturile de proprietate si dezvoltare pentru toate celelalte branduri de lux si Upscale din China, inclusiv Sofitel, Pullman, MGallery si The Sebel. 

Huazhu va deveniactionar minoritar pe segmentul de lux si Upscale al Accor in China (10%) si va sprijini proiectele viitoare ale Accor pe aceasta piata.

Toate hotelurile Accor din China isi vor pastra identitatea si particularitatile si vor continua sa opereze la standarde internationale, beneficiind de platformele globale de distributie si loialitate si de sprijinul si reputatia pe piata locala a retelei Huazhu.

Conform acordului, Accor va detine o participatie de 10% in Huazhu si un loc in consiliul director.

Acest parteneriat strategic vizeaza accelerarea expansiunii prin valorificarea experientei Huazhu in dezvoltare, relatiile privilegiate cu investitorii imobiliari si operarea unei ample retele hoteliere in China. Huazhu intentioneaza sa deschida in urmatorii cinci ani 350-400 de hoteluri noi, branduri ale Accor.

Acordul va oferi clientilor programele de loialitate ale ambelor grupuri (peste 47 de milioane de titularii de card) posibilitatea de a accesa o retea de peste 5.600 hoteluri la nivel global.  

"Acest pas important este esential pentru transformarea noastra digitala, intrucat acordul vaconecta doua platforme de rezervare si loialitate puternice si va oferi acces la o retea extinsa", a spus Sebastien Bazin. 

“China este astazi cea mai mare piata de turism din lume; in acest context formarea unuia dintre cele mai mari lanturi hoteliere din China va determina crestere globala intrucat turistii ce recunosc brandurile Accor si Huazhu isi vor extinde interactiunea cu hotelurile din grup la nivel global”, a adaugat Bazin.

Accor este operator hotelier si francizor (HotelServices), proprietar si investitor (HotelInvest), cu mai mult de 3.700 de hoteluri si 470.000 camere in portofoliul sau, active in 92 de tari, cu toate segmentele hoteliere: luxury-upscale prin marcile Sofitel, Pullman, MGallery si Grand Mercure, midscale prin Novotel, Suite Novotel, Mercure si Adagio si economy prin ibis, ibis Styles, ibis budget si hotelF1. 

Huazhu Hotels Group Ltd., un grup hotelier lider multi-brand si aflat intr-o continua dezvoltare din China, a fost cotat cel de-al 13-lea grup hotelier si listat in Top 100 cele mai valoroase branduri chineze in 2014. Fondat in 2005, Huazhu numara acum peste 40.000 de angajati la nivel national. Pe 26 martie 2010, grupul a fost listat pe piata NASDAQ (NASDAQ:HTHT). Astazi opereaza 7 branduri: Joya Hotel, Manxin Hotels & Resorts, Ji Hotel, Starway Hotel, HanTing Hotel - in peste 280 de orase din China, cu 1.849 de hoteluri.