6 secrete despre brandingul personal pe care nu ti le spune nimeni

6 secrete despre brandingul personal pe care nu ti le spune nimeni

Brandingul personal este una dintre cele mai eficiente strategii in lumea afacerilor de astazi. Daca brandurile corporate trezesc in general suspiciuni, altul este nivelul de incredere la nivel personal. Marketingul personal ofera o modalitate unica de a castiga loialitatea clientilor si, pana la urma, de a-ti creste veniturile. De asemenea, te poate ajuta pe termen lung, in situatia in care vei dori sa iti schimbi domeniul de activitate.

Desi principiile fundamentale ale brandingului personal sunt relativ usor de inteles, fiind practic aplicari ale brandingului corporate la nivel individual, sa implementez cu succes aceasta strategie nu e intotdeauna simplu, si nici placut.

Iata 6 secrete despre brandingul personal pe care nu ti le spune nimeni, potrivit platformei de business Entrepreneur.com:

1. Nu e pentru oricine

E adevarat ca brandingul personal poate fi o strategie eficace pentru aproape orice industrie, dar nu i se potriveste oricarui individ. Pentru a avea succes, va trebui sa interactionezi zilnic cu oamenii, sa iti faci incontinuu noi relatii si sa te aventurezi constant in noi “teritorii”. De aceea, extrovertitii sunt mai eficienti si au mai mult success decat introvertitii la acest capitol. 

Asta nu inseamna ca persoanele introverite nu pot avea succes, dar daca in general faci eforturi pentru a-ti face noi contacte sau pur si simplu nu esti o persoana sociabila, brandingul personal nu ti se potriveste. Daca insisti, va fi destul de provocator si obositor.

2. Nu are o formula

Exista cateva strategii de marketing pe modelul “Daca X, atunci Y”, model care iti permite sa culegi roade previzibile dupa ce depui efort si resurse calculate dinainte. Brandingul personal nu se afla printre aceste strategii. Din pacate, desi sunt cateva practici de buna credinta care te pot ajuta sa gasesti drumul spre succes, nu exista nicio garantie ca anumite actiuni vor duce la anumite rezultate. 

Acest lucru este consecinta faptului ca brandingul personal tine de interactiunile tale cu alte persoane, care sunt de cele mai multe ori neprevizibile. Va trebui sa inveti sa lucrezi cu “lasoul” si sa faci ajustari pe parcurs, pana cand vei gasi cea mai buna combinatie in ceea ce te priveste.

3. Nu exista scurtaturi

Sunt multi marketeri care si-ar dori sa creada ca exista anumite trucuri sau scurtaturi care ajuta cu adevarat la “decolarea” instanta a unei campanii de branding personal. Printre scurtaturile vehiculate se numara si plata pentru followeri in social media. 

Insa nicio metoda de felul acesta nu va avea rezultate pe termen lung in ceea ce priveste brandul tau personal. Cand vine vorba de reputatie, nu exista scurtaturi. Reputatia se construieste in timp.

4. Nu functioneaza exclusiv in online

Brandingul personal a evoluat in special datorita popularitatii si ubicuitatii social media. Bineinteles, social media este parte integranta din orice campanie de personal branding, dar nu te poti baza in exclusivitate pe retelele sociale, daca vrei sa iti construiesti reputatia de la zero.

Vei avea nevoie de intalniri face-to-face si networking cu alti profesionisti din orasul tau in cadrul diverselor evenimente. De asemenea, va trebui sa te intalnesti cu cateva persoane cheie pe care le stiai doar din online. In timp ce crearea de noi conexiuni si pastrarea legaturii in online e ceva ce se poate realiza destul de rapid si usor, networkingul in offline va duce la legaturi mai puternice, mai familiare. Insa ambele segmente sunt necesare pentru succesul pe termen lung.

5. Nu trebuie sa fie neaparat legat de o strategie conexa

Atunci cand imbini in dezvoltarea brandului personal si o strategie de content-marketing sau o campanie SEO, brandingul personal poate fi o unealta puternica. Insa aceasta directie nu este neaparat necesara. Este suficient sa implementezi strategia ta de branding fara a mai include si altele conexe.

Bineinteles, va trebui oricum sa iti directionezi followerii si contactele undeva daca scopul tau este conversia. Insa, pentru monetizarea campaniei tale independente, este de ajuns sa astepti pur si simplu comenzile si sa le directionezi corespunzator.

6. Culegi ceea ce semeni

Daca petreci ore pe zi pentru a-ti gestiona brandul personal si a-ti face noi contacte, vei ajunge destul de repede la succes. Dar mai intai trebuie sa stabilesti daca campania ta de branding personal este un “must-have” pentru business-ul tau sau doar un detaliu, pentru a sti cat efort sa depui.

Prin brandingul personal, ar trebui sa poti creste influenta companiei tale, sa iti imbunatatesti reputatia. Vei iesi castigat atat la nivel personal, cat si profesional. Doar tine minte ca este o strategie pe termen lung, care cere un angajament serios inainte sa incepi sa vezi rezultate. Doar dupa cateva luni de munca vei observa imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste cifrele de “audienta”. Dupa atat de mult effort, beneficiile vor fi exponentiale.