10 expresii pe care sa nu le folosesti niciodata cand discuti cu seful tau

10 expresii pe care sa nu le folosesti niciodata cand discuti cu seful tau

Relatia cu seful este una unica. Poate ca managerul tau e foarte amabil si se poarta cu tine de parca ar fi cel mai bun prieten al tau. Sau poate ca e genul autoritar, interesat mai degaba sa  mentina ordinea, decar sa fie prietenos. In orice caz, exista anumite cuvinte si propozitii pe care ar trebui sa le eviti in conversatiile cu sefii, daca vrei sa promovezi.

Iar aceste reguli se aplica tuturor, de la angajati din depozite si magazine pana la vicepresedinti si executivi de nivelul C. Si asta deoarece cuvintele conteaza, in special cand te adresezi superiorilor la locul de munca.

Iata ce trebuie sa nu spui atunci cand vorbesti cu seful tau, potrivit postarii de pe Linkedin a specialistului in strategie si managementul performantei Bernard Marr.

1. Poate, curand, posibil

Aceste cuvinte denota amanare, indecizie si ca nu abordezi direct o sarcina de serviciu. Daca seful tau iti adreseaza o intrebare, da-i un raspuns concret. Managerii prefera angajatii hotarati.

2. E vina mea.

In primul rand, ce varsta ai, 12 ani? Spunand acest lucru, arati ca stii ca seful tau vrea sa recunosti ca ai gresit, dar tu nu consideri ca e o problema grava. Iata un pont: daca seful tau considera ca e o problema majora, atunci si tu ar trebui sa crezi la fel.  

3. Nu e corect

Chiar daca o situatie este nedreapta, spunand acest lucru cu voce tare te va face sa pari drept plangaciosul grupului. Gaseste alta metoda de a-ti exprima nemultumirea.  

4. Toata lumea si nimeni

Aceste cuvinte de generalizare sunt utilizate atat de des, incat nu mai au nicio insemnatate clara. Aplica toti cei din industrie aceasta practica? Decat sa generalizezi, mai bine ai intreba la obiect.  

5. Nu e treaba mea

Inca un pont important: daca seful tau iti cere sa faci ceva, atunci inseamna ca face parte din job-ul tau. Asta daca nu e ceva ce nu stii sa faci, dar si atunci ar fi indicat sa incerci sa rezolvi cat mai bine sarcina. Daca ti se dau adesea sarcini in afara job description-ului tau, poate ca e timpul sa ai o discutie cu seful tau sau sa iti cauti un alt loc de munca.

6. Tu n-ai facut ...

Inceperea unor fraze cu „tu” denota imediat un ton acuzator. „Tu nu mi-ai dat instructiuni clare” suna mult mai conflictual decat „nu am inteles instructiunile tale”. Incearca sa iti incepi propozitiile cu „eu” decat cu „tu”. Acest lucru este valabil si cand vorbesti cu seful tau despre colegi. In loc de „Susan nu mi-a furnizat un raport complet” ai putea spune ca „am avut probleme in indeplinirea sarcinii din cauza ca raportul a fost incomplet”.  

7. Nu pot lucra cu X-ulescu …

Sau cu oricine altcineva din echipa ta. Problemele interpersonale sunt doar atat: interpersonale. Ii poti cere sefului tau sa medieze conflictul cu persoana respectiva, dar nu vrei sa sune ca un ultimatum, de genul: “Daca nu pleaca el, plec eu…”.  

8. Mi-am cumparat bilete de avion!

Nu e niciodata o idee buna sa-ti programezi o excursie inainte de a vorbi daca poti sa iti iei liber la locul de munca. Vei parea iresponsabil. Managerii vor fi mult mai dispusi sa iti aprobe concediul daca faci initial o cerere si nu ii pui in fata faptului implinit, ca tu ti-ai rezervat deja bilete de avion pentru o anumita perioada.  

9. Voi incerca

Acest lucru indica posibilitatea de esec. Faci ceva sau nu. Nu exista voi incerca.  

10. El e un ticalos, ea e lenesa si alte barfe

Nu e o idee buna sa barfesti cu seful tau, chiar daca el da tonul. Daca incepi sa spui astfel de lucruri sefului tau, nu se va termina cu bine. Daca seful tau incearca sa barfeasca cu tine, incearca sa-i raspunzi cat mai evaziv si sa schimbi subiectul.  

Tu ce cuvinte sau fraze ai include pe lista interdictiilor in discutiile cu sefii?