Ce greseli trebuie sa eviti atunci cand cauti o agentie de SEO?

In momentul in care iti doresti sa apelezi la servicii de optimizare SEO, este bine sa pui in balanta toate aspectele si sa analizezi foarte bine optiunile disponibile, deoarece de aceasta alegere depinde succesul afacerii tale in mediul online.
Multi antreprenori aleg la intamplare asa-zisi specialisti SEO sau agentii digitale care nu au suficienta experienta in acest domeniu si ajung sa isi piarda nu numai timpul si finantele, cat si vizibilitatea in mediul online. 
Este foarte important sa stii ce trebuie sa faci si ceea ce sa nu faci atunci cand iti doresti servicii de calitate. Iata ce greseli trebuie sa eviti atunci cand vrei sa alegi cea mai potrivita agentie de SEO:
1. Nu folosi Google pe post de filtru 
Nu te baza doar pe Google pentru a gasi o agentie SEO reputabila, care sa iti aduca rezultatele dorite. De multe ori, cea mai mare parte a agentiilor serioase, care au o cerere mare si care au referinte foarte bune, nu se situeaza mereu pe primele pozitii din Google. Acest lucru se intampla din cauza ca multe agentii fantoma au ca principala ocupatie sa creasca peste noapte in topul cautarilor si sa detroneze agentii cu vechime in domeniu, pentru a atrage cat mai multi clienti, prin toate mijloacele posibile.  
Pentru a gasi cea mai buna agentie SEO pentru obiectivele tale, este indicat sa realizezi o cercetare ceva mai amanuntita, care sa depaseasca granitele Google-ului. 
2. Nu te increde prea mult in listele cu agentii de top
Nenumarate persoane cauta pe Google "cele mai bune agentii SEO", "cei mai buni consultanti SEO" sau "cele mai bune servicii de SEO". In urma cautarii, pot ajunge pe site-uri precum celmaibunSEO.ro sau topSEO.ro. Exista o serie de astfel de site-uri care, in esenta, sunt doar simple agregatoare menite sa pacaleasca potentialii si actualii clienti. Modelul unor astfel de afaceri se bazeaza pe faptul ca pozitia fruntasa in Google si mentiunile platite in liste precum "cele mai bune agentii de SEO din tara" le cresc vizibilitatea si renumele in acest domeniu. Astfel, se pot lauda cu clasamentele lor in momentul in care vor sa atraga noi clienti. 
Majoritatea listelor de acest gen sunt intocmite contra-cost, iar cotizatia se calculeaza in functie de locul in top pe care agentia vrea sa il ocupe. Foarte putine topuri de acest gen  sunt realizate de catre persoane obiective, in urma unui studiu amanuntit. 
Astfel, acestea ajung sa aiba un numar insemnat de clienti, carora nu le livreaza rezultatele dorite, irosindu-le timpul si finantele. Toti antreprenorii care trec prin astfel de momente si isi pierd, in mod justificat, increderea in serviciile de SEO, ar trebui sa invete cate ceva din aceasta experienta si, in loc sa  renunte cu totul la aceasta oportunitate extraordinara de a atrage noi clienti, sa apeleze la serviciile unei agentii de SEO cu vechime si rezultate dovedite in acest domeniu. 
Daca iti doresti sa ai parte de servicii de calitate din partea unei agentii de SEO serioase, atunci trebuie sa te intereseze mai mult palmaresul reusitelor in acest plan decat pozitia agentiei in diverse topuri indoielnice. 
3.  Nu exista tactici secrete de SEO
O greseala foarte comuna pe care, din pacate, o comit foarte multe persoane care nu cunosc domeniul SEO, este sa creada ca exista vreun ingredient secret care iti asigura un succes rasunator peste noapte. Acest pretext este folosit de catre agentiile sau freelancerii care isi doresc castiguri rapide garantate, fara prea multa munca. O agentie SEO respectabila iti va explica pas cu pas care este strategia pe care o implementeaza in cazul afacerii tale si iti va motiva fiecare procedeu in parte. 
Asadar, daca o agentie pe care o ai in vedere nu iti da prea multe detalii, spunand ca reteta succesului lor este secreta si ca ar trebui sa stai fara grija, caci se ocupa ei de tot, atunci ar trebui sa o elimini imediat de pe lista optiunilor, deoarece nu este credibila si exista mari sanse sa urmareasca doar sa te prejudicieze.
In ziua de azi, domeniul SEO este unul vast, in care pot exista multiple variabile, insa se desfasoara dupa niste reguli clare si se ghideaza dupa niste principii care sunt foarte cunoscute de catre cei care activeaza in acest sector de activitate. Un bun specialist SEO poate explica pe intelesul tuturor celor care nu cunosc foarte bine acest domeniu ce strategie doreste sa implementeze si cum iti va propulsa afacerea in pagina de rezultate Google. Nu exista retete secrete care sa iti asigure primul loc in Google.