CASTROL partener BLOODHOUND SSC

 

Castrol si BLOODHOUND SSC anunta cu mandrie un parteneriat de renume, menit sa inspire o noua generatie. Sa depaseasca recorduri si sa schimbe lumea.

Castrol, una din cele mai puternice marci de lubrifianti din lume, va furniza lubrifianti performanti, lichide de frana si hidraulice pentru masina supersonica BLOODHOUND, un vehicul cu o viteza terestra de 1609 km/h.

Bloodhound este o masină uimitoare. Este un proiect care vrea sa depaseasca granitele ingineriei si ale stiintei. O masina supersonica („SSC – supersonic car”) al carei obiectiv este sa depaseasca Recordul Mondial de Viteza.

In prezent, acest record este de 1228 km/h si este detinut de Thrust SSC, o echipa britanica gestionata de Managerul proiectului BLOODHOUND SSC, Richard Noble, si condusa de Andy Green.

BLOODHOUND, masina supersonica, este asamblata in Bristol si urmeaza sa „zboare” in desert in vara lui 2016. Ea urmeaza in prezent teste de rulare de pana la 321 km/h la Aerohub, Newquay, pentru ca mai apoi echipa de proiectanti sa inceapa testarea de mare viteza - 1.287 km/h.

Noua masina supersonica de 135.000 CP Thrust SSC va utiliza o diversitate de produse Castrol de ultima generatie, printre care si cel mai puternic ulei de motor - Castrol EDGE, un lichid de frana bazat pe formula motorsport - Castrol React SRF si fluidele hidraulice Castrol, utilizate anterior de NASA.

Paul Waterman, Director Executiv Global Castrol a spus: “Suntem incantati sa sprijinim proiectul Bloodhound SSC. La Castrol, avem un istoric de care suntem mandri in ceea ce priveste sustinerea pionierilor si acest parteneriat ne ofera ocazia sa aratam cum produsele noastre performante stabilesc noi standarde si depasesc limitele.”

Castrol a fost intotdeauna sinonim cu performanta si cu pionieratul. Si a facut mereu istorie atat in cursele terestre de mare viteza, cat si in cele mai rapide competitii auto.

Recordul la viteza terestra a fost doborat de 21 de ori cu Castrol ca partener, incepand cu prima incercare de a stabili un record din 1924 (235 kmh) si pana in 1997 (1.228 km/h) cu Andy Green conducand un Thrust SSC.

Acest record ramane pana astazi nedoborat si depasirea acestuia va reprezenta primul obiectiv al proiectului BLOODHOUND SSC, cand va ajunge in Hakskeen Pan, Africa de Sud.

Managerul proiectului BLOODHOUND SSC, Richard Noble, a spus: “Suntem incantati ca brandul Castrol s-a alaturat echipei. Castrol este sinonim cu cursele de masini de cel mai inalt nivel si, desigur, cu multe realizari ale pionierilor din cursele terestre de mare viteza – sunt fericit sa continuam o relatie de 30 de ani cu Castrol, lucrand cu acesta atat la proiectul Thrust SSC 2, cat si la Thrust SSC. Reprezinta o marca importanta si va lucra cu noi nu numai in ceea ce priveste aspectul tehnic, ci ne va ajuta, de asemenea, sa ne implicam in aceasta Aventura de proiectare impreuna cu un public global.”

Despre Castrol

Castrol, una din marcile de frunte de lubrifianti din lume are o mostenire de care este mandra in ceea ce priveste inovatia si alimentarea visurilor pionierilor. Pasiunea pentru performanta, combinata cu o filosofie de lucru in parteneriat cu producatorii a permis Castrol sa creeze uleiuri care s-au aflat in centrul a numeroase performante tehnologice terestre, aeriene, maritime si spatiale timp de peste 100 de ani. Astăzi, portofoliul imens de lubrifianti performanti al companiei, incluzând Castrol EDGE, Castrol MAGNATEC si Castrol Power1, este disponibil in aproape 140 de tari din intreaga lume.

Deşpre BLOODHOUND

  • Echipa BLOODHOUND a strabatut globul pentru a gasi desertul perfect pentru a testa masina, care trebuia sa fie de minimum 12 mile lungime, două mile latime si perfect plat. A fost selectat Hakskeen Pan, Northern Cape, Africa de Sud.
  • La viteza maxima, BLOODHOUND SSC va parcurge o mila in 3,6 secunde, adica,  4,5 terenuri de fotbal puse cap la cap per secunda.
  • BLOODHOUND dispune de trei centrale de forta, un turbojet Rolls-Royce EJ200 de la un Eurofighter Typhoon, un set de rachete hibrid  NAMMO si un motor de masina de curse de 750 bhp, care actioneaza pompa oxidantului rachetei. Acestea genereaza impreuna echivalentul a 135.000 CP, egal cu 180 masini F1.