Analiza tripsta: Calatoriile scurte de toamna ale romanilor, intre capitale europene si destinatii exotice si insorite.

Romanilor le place sa calatoreasca si continua sa o faca si dupa ce s-a terminat sezonul cald. Cu toate ca aleg in cotinuare capitalele europene ca destinatii preferate, dorinta pentru temperaturi mai ridicate se vede si in faptul ca aleg si calatorii in destinatii exotice – chiar si pentru calatorii mai scurte – unde temperaturile sunt mai mari. Tripsta s-a uitat  la ce au rezervat calatorii romani in lunile octombrie si  noiembrie pentru a vedea care sunt locurile pe care isi doresc sa le descopere in aceasta perioada.

 

Roma, Amsterdam si Viena – destinatiile cel mai des rezervate de catre romani toamna aceasta. Incep sa fie alese si destinatii exotice si mai calde, in special de catre barbati – dintre acestea, cea mai scumpa rezervare a fost facuta pentru o calatorie in Emiratele Arabe Unite.

 

In timp ce barbatii sunt in continuare responsabili pentru majoritatea rezervarilor pentru aceasta toamna (55.2%), diferenta este mai mica decat de obicei, femeile fiind raspunzatoare pentru 44.8% din totalul rezervarilor. 

In ce priveste destinatiile preferate, atat barbatii cat si femeile au ales ca principale destinatii Roma, Amsterdam si Viena, iar destinatiile exotice si-au gasit locul printre cele alese de catre calatorii romani in aceasta perioada.  In cazul acestora, barbatii au fost cei care au ales mai des astfel de destinatii iar preferintele au fost diferite:  femeile au ales Punta Cana (Republica Dominicana), in timp ce barbatii au ales in principal Abu Dhabi in Emiratele Arabe Unite si Zanzibar (Tanzania).

Week-endul care a fost rezervat cel mai des a fost cel cuprins intre 7-9 octombrie, principalele destinatii pentru octombrie au fost Roma, Amsterdam si Viena, in timp ce pentru noiembrie au fost Birmingham, Paris si Roma.

 

Cand si cum isi rezerva calatoriile si cine sunt romanii care pleaca in vacanta toamna aceasta?

Calatorii romani si-au planificat cu atentie calatoriile, rezervarile fiind facute in medie cu 55 de zile in avans. Au fost in principal barbati iar varsta medie a utilizatorilor romani care au rezervat calatorii toamna aceasta a fost putin mai ridicata decat de obicei, ajungand la 40 de ani.

Folosesc in principal dispositive de tip desktop (79.4% din cazuri). Cu toate acestea, sunt mai “tehnici” decat de obicei, avand in vedere ca pentru aceste rezervari tripsta a inregistrat mai multe rezervari decat de obicei facute de pe dispositive mobile (8.8%) si chiar si mai multe prin aplicatia iOS (11.8%), care a deposit pentru prima data procentajul de rezervari de pe mobil.

 

 

Suma medie cheltuita pentru aceste calatorii de toamna a fost de 262,7 Euro, in timp ce cea mai scumpa rezervare din aceasta perioada a fost facuta pentru o calatorie dus-intors de 3 zile pentru 2 persoane la Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite) si pentru care s-au platit 1.125,88 Euro. Cea mai ieftina a fost pentru o calatorie dus-intors la Glasgow, pentru o persoana, si pentru care s-au platit 26,41 Euro.

 

Despre tripsta 

In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial travelplanet24. In prezent, agentia de turism online tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre - tripsta, airtickets si travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.

Cu birouri in Atena, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de peste 260 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking  o experienta extraordinara.