Somfy aniversează 50 de ani pe plan internațional și estimează afaceri în creștere cu 20% în România

©Somfy Activites SA_Adrien Daste ©Somfy Activites SA_Adrien Daste

Somfy România, lider în furnizarea de sisteme de control automatizat pentru tehnica de umbrire și acces în locuințe și clădiri comerciale, dar și un jucător cheie pentru soluții smart home, estimează afaceri în creștere cu 20% în anul 2019, comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a atins 2 milioane de euro. Estimările pozitive sunt susţinute de motorizarea produselor de umbrire pentru exterior: rulouri, jaluzele veneţiene exterioare, copertine, de cele pentru interior: perdele, draperii, jaluzele pentru interior, dar și de creșterea cererii de produse pentru smart home. 

 

Somfy România este subsidiara locală a Somfy Group SA, care aniversează anul acesta 50 de ani de existență la nivel global. Pionier în motorizarea echipamentelor de umbire pentru locuințe și ulterior în sisteme de automatizare pentru clădiri rezidențiale și comerciale, Somfy este prezent astăzi în 59 de țări, deține 8 fabrici, produce 20 de milioane de motoare anual și raportează afaceri de 1,127 miliarde euro în 2018.

 

”Modelul de business și punctele forte ale grupului au fost aplicate cu succes încă din anul 2006, de la înființarea Somfy în România, bazându-ne pe o dezvoltare susținută de inovație, produse de calitate și parteneriate puternice. Misiunea noastră pe plan local este de a inspira un model de viață confortabil, accesibil, oferind produse și servicii specifice nevoilor utilizatorilor, tot mai exigenți și atenți la caracteristicile locuinței lor. De asemenea, pătrundem în segmentul de proiecte cu soluții automatizate de umbrire solară care îmbunătățesc performanța energetică a fațadelor și aduc beneficii reale dezvoltatorilor și locuitorilor clădirilor”, a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova.

 

În prezent, vânzările Somfy România provin în mare parte din segmentul rezidențial, unde soluțiile de automatizare pentru sisteme de umbrire de exterior reprezintă peste 50% din totalul afacerilor, urmate în proporții egale de cele pentru sisteme de umbrire de interior, acces, securitate și smart home. Începând de anul acesta, compania dezvoltă și pe plan local segmentul de proiecte, accesând zona comercială de birouri și instituții. 

 

Strategia de business a Somfy România se bazează pe digitalizarea activității și poziționarea ca jucător de referință în domeniul soluțiilor de automatizare şi smart home, care va aduce noi oportunități pe piața de profil. ”În primul rând, digitalizarea pieței de produse tradiţionale ne va permite să răspundem așteptărilor consumatorilor care își doresc tot mai mult să își interconecteze și să controleze echipamentele din casă de oriunde, aspect posibil prin intermediul aplicaţiilor dedicate pentru telefoane mobile și tablete. În plus, prin abordarea de noi segmente de piață, așa cum am făcut-o în cazul soluţiilor de securitate, dar și prin dezvoltarea de parteneriate pentru extinderea universului de produse conectabile, validăm modelul deschis de colaborare”, completează Vlad Rovo.

 

În ceea ce privește industria construcțiilor în care activează, reprezentanții Somfy consideră că anul 2020 va aduce noi provocări legislative. Directiva UE 844/2018 vine cu modificări și îmbunătățiri asupra Directivei UE 31/2010/31 privind performanța energetică a clădirilor și a Directivei UE 27/2012 privind eficiența energetică, pe care toate statele membre trebuie să le transpună în legislația locală până în luna martie 2020. 

 

Aceste noi reglementări în domeniul performanței energetice stabilesc exigențe mai mari pentru industria construcțiilor și instituie necesitatea instalării unui sistem de umbrire automatizat. Provocarea va consta în găsirea soluției optime care să asigure atât confortul locatarilor și accesul la lumina naturală, cât și eficiență energetică. 

 

Ȋn plus, vom asista la o expansiune a gradului de automatizare a locuințelor și clădirilor.

În acest context, portofoliul companiei va veni în întâmpinarea cerinţelor utilizatorilor pentru siguranță, eficienţă energetică și confort ca furnizor de soluţii de automatizare și control al sistemelor de umbrire, deschidere și închidere, precum și ca jucător important în digitalizarea acestora. 

 

”Vom vedea din ce în ce mai multe case conectate, cu servicii interoperabile, de diferite origini, dar pe deplin integrate. Prin intermediul unităţii de comandă Tahoma, oferim clienţilor noştri posibilitatea de a gestiona nu numai produsele Somfy, ci și libertatea de a-și echipa locuinţa cu produse de la mărci compatibile, parteneri Somfy”, concluzionează Vlad Rovo.

 

Momente cheie în istoria de 50 de ani de inovație Somfy:

1969 - Somfy dezvoltă primul motor tubular și deschide drumul spre rulourile, copertinele și jaluzelele electrice.

1997 - Somfy integrează tehnologia radio RTS (Somfy Radio Technology) în motoarele sale. Astfel, rulourile, ecranele, copertinele și jaluzelele pot fi acţionate cu ajutorul telecomenzii.

2007 - Somfy semnează prima alianță pentru automatizarea casei, cu VELUX, și lansează io-homecontrol, protocolul radio bidirecțional wireless.

2010 - Lansarea unității de comandă TaHoma care permite controlul ușor al casei de pe un smartphone, o tabletă sau un computer.

2015 - Apariția celei mai recente generații de motoare pentru rulouri, cu modelul de referinţǎ Somfy S&SO RS100: inteligent, silențios și conceput cu impact redus asupra mediului înconjurător. 

2017 - Somfy achiziţionează două brand-uri reprezentative din piaţa de dispozitive conectate, lansând astfel o nouǎ gamǎ de produse smart: încuietoarea și termostatul conectate și camera Somfy One, o cameră video cu alarmă încorporată.

2018 - Somfy își extinde programul de parteneriate prin programul „So Open with Somfy” și deschide API (Application Programming Interface) pentru dezvoltatori, oferind noi posibilitati de interconectare.