Seminar toate modificările recente aduse Codului Fiscal & Inchiderea Anului Fiscal 2012 - Sinaia, Hotel International 8 – 10 Martie 2013

Seminar toate modificările recente aduse Codului Fiscal & Inchiderea Anului Fiscal 2012

TVA / TVA la Incasare, Noutati Impozit pe Venit (Inclusiv pentru Nerezidenti si Microintreprinderi), Noutati Impozit pe Profit, Contributii Sociale, Impozite si Taxe Locale, Codul de Procedura Fiscala, Contracte de Fiducie

Inchiderea Anului Fiscal 2012: Contabilitate, Impozit pe Profit

Lectori: Georgeta PETRE ● Mariana VIZOLI ● Cristian RADULESCU

Seminar de informare a agentilor economici prin care acestia beneficiaza de informatie la zi, completa si din cea mai autorizata sursa

Ce veti afla:

­ Principalele cerinte legale privind intocmirea situatiilor financiare anuale;

­ Inchiderea exercitiului financiar si intocmirea declaratiei fiscale pentru anul 2012;

­ OG 8/2013 - incepand cu 1 februarie 2013; OG 15/2012 – incepand cu 1 septembrie 2012/1 octombrie 2012/1 ianuarie 2013; OUG 24/2012 – incepand cu 1 iulie 2012; OG 30/2011 - incepand cu 1 ianuarie 2012; OUG 125/2011 - incepand cu 1 ianuarie 2012/1 iulie 2012; HG 50/2012; HG 670/2012

­ Pe langa aceste subiecte de ultima ora, dumneavoastra puteti solicita, pe baza unui chestionar transmis anterior, si alte subiecte specifice activitatii dumneavoastra si care se pot incadra in tematica generala.

I.  Inchiderea Anului Fiscal 2012 -  Contabilitate

Aspecte contabile si fiscale legate de inchiderea exercitiului financiar 2012 de catre operatorii economici.

Vor fi prezentate aspecte teoretice si practice cu aplicabilitate la inchiderea exercitiului financiar, precum si o selectie a principalelor prevederi cuprinse in:

-          OMFP nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;

-          OMFP nr. 2239/2011;

-          OMFP nr. 881/2012 privind aplicarea de catre societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, a Standardelor Internationale de Raportare Financiara;

-          Reglementari contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1286/2012;

-          alte acte normative cu implicatii asupra determinarii informatiilor cuprinse in situatiile financiare anuale (legi, hotarâri ale Guvernului, ordine ale ministrului finantelor publice).

Probleme abordate

1.    Prezentarea legislatiei relevante aplicabile la intocmirea situatiilor financiare anuale;

2.    Inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale:

-          inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii in conformitate cu OMFP nr. 2861/2009;

-          evaluarea elementelor bilantiere potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a patra a CEE aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;

-          evaluarea elementelor bilantiere in conditiile aplicarii IFRS.

-          inregistrarea rezultatelor inventarierii;

3.    Intocmirea situatiilor financiare anuale potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a patra a CEE aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare si potrivit Reglementarilor contabile simplificate aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2239/2011

4.    Intocmirea situatiilor financiare anuale IFRS de catre entitatile ale caror valori mobiliare sunt tranzactionate pe o piata reglementata:

-          Tratamente contabile determinate de trecerea de la contabilitatea in  baza OMPF nr. 3055/2009 la contabilitatea IFRS;

-          Intocmirea situatiilor financiare anuale in conditiile aplicarii pentru prima data a IFRS.

5.    Intocmirea rapoartelor contabile in relatia cu autoritatile statului de catre entitatile care au aceasta obligatie

6.    Cerinte legale privind auditarea si publicarea situatiilor financiare anuale

7.    ALTE TEME DE INTERES LA CEREREA PARTICIPANTILOR

II.  Inchiderea Anului Fiscal 2012 -  Impozit pe Profit

1.    Tratamentul fiscal si evidentierea in contabilitate a operatiunilor referitoare la obligatiile fiscale ale agentilor economici. Impozitul pe profit la inchiderea exercitiului fiscal 2012

2.    Principalele modificari in domeniul impozitului pe profit din 2012 aduse prin OG 15/2012 si OUG 24/2012

3.    ALTE TEME DE INTERES LA CEREREA PARTICIPANTILOR

III.  Noutati in domeniul TVA

Noutati Aplicabile de la 1 Februarie 2013:

-          prevederi referitoare la ajustarea TVA pentru bunurile furate

-          declaratii speciale pentru plata TVA colectata care devine exigibila in cazul celor care aplica TVA la incasare si sunt radiati din  evidenta platitorilor de TVA, la cerere sau din oficiu de organul fiscal

-          declaratii speciale pentru recuperarea TVA colectata in cazul contribuabililor care storneaza facturi dupa scoaterea din evidenta platitorilor de TVA

-          introducerea scutirii de TVA pentru anumite drepturi reale asupra bunurilor imobile

-          prevederi speciale referitoare la erori de inregistrare sau de radiere din Registrul persoanelor care aplica TVA la incasare

-          modificari ale bazei impozabile pentru persoanele afiliate, in anumite situatii, cand nu exista un drept de deducere integral la furnizor sau la beneficiar

-          prevederi referitoare la radierea din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care nu prezinta certificatele de cazier judiciar ale noilor administratori si/sau asociati.

Noutati Introduse prin OG 15/2012,

5 ore de prezentare, discutii, si o sesiune de intrebari si raspunsuri trimise anterior cursului, toate din cea mai autorizata sursa

Normele de aplicare publicate: hg 1071/2012 - monitorul oficial 753/8 noiembrie 2012

1.    Implementarea sistemului TVA la incasare:

a.  Amanarea dreptului de deducere pana la plata facturilor primite;

b.  Procedura si data de comunicare catre organele fiscale competente a cifrei de afaceri in vederea implementarii acestui sistem;

c.  Situatii in care acest sistem nu se aplica.

d.  Noi reguli pentru factura: informatii noi in factura emisa ● anumite termene pentru emiterea facturilor ● facturi simplificate; Reguli de aplicare pentru persoanele care intra in sistem

e.  Modalitatea de determinare a cifrei de afaceri in vederea stabilirii plafonului pentru intrarea in sistem; exceptii de la aplicare

f.   Stabilirea TVA colectata si deductibila pentru persoanele care aplica sistemul

g.  Exigibilitatea TVA — reguli de stabilire la intrarea/iesirea in/din sistemul TVA la incasare

h.  Modalitati de stabilire corecta a datei de incasare/plata a facturilor

i.    Cursul valutar aplicabil

j.   Reducerea bazei de impozitare a TVA in cazul aplicarii sistemului de TVA la incasare

k.  Obligatii de notificare a organelor fiscale

l.   Continutul si modul de completare a Decontului de TVA

m.          Continutul si modul de completare a Jurnalului de Vanzare-Cumparare

2.    Modificari importante privind bunurile lipsa din gestiune si ajustarea TVA;

3.    Exigibilitatea TVA pentru LIC (livrari intracomunitare) si AIC (achizitii intracomunitare) odata cu transpunerea Directivei 2010/45/CE;

IV.  Modificari Actuale ale Codului Fiscal

In cadrul acestui modul vor fi prezentate pe larg, ultimele modificari aduse Codului Fiscal din domeniile de mai jos, cuprinse in ordonantele din anul 2011, 2012 si cele mai recente (inclusiv OG 8/2013). De asemenea vor putea fi ridicate intrebari din partea dvs cu privire la situatii concrete pe care le intampinati.

Noutati Impozit pe Venit

Noutati Impozit pe Venitul MicroIntreprinderilor

Noutati Impozit pe Venitul Nerezidentilor

Noutati Impozit pe Profit

Contributii Sociale

Impozite si Taxe Locale

Codul de Procedura Fiscala

ORGANIZARE
Program: Vineri, 8 martie, 1600 – 2000 / Sambata, 9 martie, 0900 – 1330 ; 1500 – 1900
Taxa instruire:         980 Lei + TVA
Discounturi: 3% - 2 persoane;  5% - 3 persoane;  7% - peste 4 persoane
Servicii Hoteliere (Optional):   Hotel International, SINAIA (8 - 10 martie)
Cazare SG (2 nopti) + pensiune completa  - 1 legitimatie masa – 890 lei (taxe incluse)
 Cazare DB (2 nopti) + pensiune completa – 2 legitimatii de masa – 1090 lei (taxe incluse)
Se poate oferi si doar o singura noapte de cazare, la cerere!
Se ofera cazare gratuita pt insotitor (in aceeasi camera cu participantul). Mic dejun inclus.
Inscrieri:  Fax: (021) 319 12 96 / Email: [email protected] / Tel: (021) 202 44 09/
 Persoana de contact:      Silvan CONSTANTIN, 0724 413 568