Praktiker România relansează campania de repoziţionare a preţurilor şi aşteaptă rezultate financiare în creştere

Bucuresti, 3 aprilie 2013 – Cu o noua directie de comunicare: „Idei mari, bugete mici”, Praktiker Romania, brandul cu cea mai mare notorietate pe piata locala de do-it-yourself, relanseaza campania de repozitionare a preturilor - „Iti permiti chiar si cu venituri mici”, demarata anul trecut.

Decizia vine ca urmare a rezultatelor pozitive obtinute in urma campaniei din 2012 si a masurilor adoptate de companie anul trecut, care s-au resimtit atat in plan operational, cat si in imbunatatirea principalilor indicatori de brand. Astfel, in a doua jumatate a anului trecut, compania a inregistrat o crestere a vanzarilor nete.

“Acest trend de stabilizare se datoreaza, in principal, masurilor pe care le-am adoptat in 2012 si campaniilor de marketing prin care am reusit sa ne promovam ofertele in randul consumatorilor, crescand impactul asupra perceptiei brandului. Ne bucuram sa vedem ca Romania se numara printre tarile in care grupul Praktiker a inregistrat rezultate in crestere, iar revenirea este tot mai puternica de la un trimestru la altul. Vom continua si in acest an sa ne optimizam business-ul si sa ne incurajam consumatorii sa aiba idei curajoase de DIY.”, spune Michael Krahn, Country Manager Praktiker Romania.

Ca urmare a campaniei „Iti permiti chiar si cu venituri mici”, in perioada iunie-decembrie 2012, magazinele Praktiker au inregistrat cresteri atat la nivel de trafic, cat si la nivel de vanzari. De exemplu, pe finalul anului trecut, traficul a crescut cu 4,1% in noiembrie, respectiv cu 1,9% in decembrie, comparativ cu perioadele similare ale anului 2011, in timp ce vanzarile s-au majorat cu 6,4%, respectiv 3,5%.

De asemenea, introducerea unui sistem de fidelizare a clientilor – cardul Praktiker, diversificarea ofertei de produse, optimizarea experientei de cumparare – prin extinderea gamei de servicii post-vanzare, crearea primei comunitati online de DIY din Romania – o alta platforma importanta de fidelizare a clientilor, au sustinut imbunatatirea rezultatelor financiare si cresterea numarului de clienti. Astfel, Praktiker Romania si-a mentinut pozitia in piata si a inregistrat, la nivelul anului trecut, o scadere a vanzarilor nete de doar 1,5%, in moneda nationala, fata de 2011. In moneda europeana, vanzarile nete s-au cifrat la 142,3 mil. euro, cu 6,7% mai putin fata de anul anterior.

“Romania continua sa ramana o piata strategica pentru grupul Praktiker, fiind una dintre cele mai mari piete din Europa de Est. In linie cu strategia companiei, in 2013 vom investi, in principal, in promovare si comunicare, venind in intampinarea consumatorilor cu solutii avantajoase de do-it-yourself.”, adauga Michael Krahn, Country Manager Praktiker Romania.

Campania de repozitionare este gestionata de agentiile Leo Burnett – creatie si strategie; GolinHarris Bucuresti – PR si BTL si United Media – planificare, cumparare si eficientizare a investitiilor de media.