Mini-roboti zburatori, care curata toate suprafetele, castigatori ai competitiei Electrolux Design Lab 2013

Ce ne rezerva viitorul pentru locuinte? Solutii de curatare cu mini-roboti, pereti care respira, purificand aerul, si experiente culinare cu holograme sunt doar cateva dintre viziunile din competitia Electrolux Design Lab, care a ajuns anul acesta la cea de-a unsprezecea editie. Conceptul robotului zburator „Mab” a castigat premiul cel mare in finala concursului desfasurata la Muzeul Fotografiska in Stockholm, Suedia.

Conceptul castigator, creat de Adrian Perez Zapata din Columbia, este un sistem automat de curatare format din sute de mini-roboti zburatori. Acestia curata suprafetele prin atingerea lor cu un singur strop de apa. Mab scaneaza casa, determina zonele in care este nevoie de curatare si trimite mini-robotii zburatori acolo.

„Ma aflam in gradina universitatii mele cand am observat zborul controlat al albinelor care polenizau o floare si cat de magic este sa vezi roiuri de albine lucrand impreuna. Conceptul meu, Mob, necesita o scurta configurare initiala pentru a functiona autonom, pentru ca atunci cand ajungi acasa sa vezi un roi de mini-roboti curatand casa. Asta insemna ca tu poti sa te relaxezi si sa admiri cu uimire micile „zane” Mab care isi desfasoara activitatea in mod autonom”, a declarat Perez Zapata.

„Conceptul castigator de anul acesta reinnoieste ideea prin care ne uitam la roboti nu doar ca la o unitate care mimeaza actiunile oamenilor, ci ca la un lucru inspirat din magia si inteligenta naturii. Mab este un concept inovator, care poate fi relevant pentru maximizarea rezultatelor si minimizarea eforturilor zilnice dedicate curateniei, atat ale consumatorilor, cat si ale companiilor”, a declarat Stefano Marzano, Chief Design Officer la Electrolux si sef al juriului Design Lab.

 

Premiul al doilea a fost castigat de Atomium, imprimanta 3D pentru mancare creata de Luiza Silva din Brazilia, deoarece acest concept „adreseaza problema globala a adoptarii unui stil de viata sanatos si combaterea bolilor cronice, inspirandu-se din creativitatea si caracterul jucaus al copiiilor”. Premiul al treilea a mers catre Jeabyun Yeon din Coreea, pentru Breathing Wall (peretele care respira) deoarece “Breathing Wall creeaza o discutie relevanta despre un viitor model de business care nu se axeaza doar pe productia echipamentelor, dar si pe generarea unor propuneri care aduc un aer artistic in industria constructiilor”.  

Premiul „Alegerea Publicului” a fost castigat tot de conceptul „Mab”, dupa ce a primit peste 40% din cele 4.391 voturi inregistrate pe site-ul Design Lab.

Primul pas catre o cariera in design

Ideea acestei competitii de design este sa stimuleze studentii la design pe plan global invitandu-i sa prezinte idei revolutionare pentru viitoarele medii casnice si sa functioneze precum un domeniu inovator pentru promovarea noilor talente. Premiul intai consta in 5.000 euro si un internship platit de sase luni la un centru global de design Electrolux. Premiul al doilea consta in 3.000 euro, iar premiul al treilea consta in 2.000 euro si premiul „Alegerea Publicului” consta in 1.000 euro. 

 

Tema din acest an, „Stil de viata urban inspirat” (Inspired Urban Living)

Tema Design Lab 2013 a fost „Stil de viata urban inspirat”. Orasul de maine este inghesuit, activ si compact. Spatiile cu locuinte sunt mai mici; este un spatiu de depozitare mic, dar casa trebuie in continuare sa reprezinte centrul divertismentului si al gastronomiei. Participantii au trebuit sa propuna concepte pentru produse, accesorii, consumabile si servicii ce ar fi o inovatie pentru social cooking, aer natural sau curatare fara efort.

Peste 1.700 de participanti din peste 60 de tari s-au inscris in competitia din 2013. Concursul a fost structurat in cinci etape, permitandu-le participantilor sa se axeze pe diferite domenii in decursul proiectului; propunerea unei idei si a unei schite, progresul conceptului, vizualul conceptului, functionalitatea conceptului si prezentarea finala. Peste 100 de concepte au avut posibilitatea de a-si dezvolta conceptele si de a fi evaluate de profesionistii in Design, R&D si Marketing Innovation de la Electrolux. Fiecare concept poate fi votat de catre public, iar cele care primesc cele mai multe voturi trec in etapa urmatoare. Juriul Design Lab 2013, compus din Electrolux Chief Design Officer Stefano Marzano, Design Strategist la Yanko Design Hideshi Hamaguchi si Editor-in-Chief pentru LOFT Bookazine Pio Barone Lumaga, a ales castigatorul dintre cei opt finalisti globali.

„Design-ul revolutionar se refera la crearea unor valori si propuneri noi, iar Design Lab este una din caile prin care noi, cei de la Electrolux, cautam idei noi”, a declarat Stefano Marzano, Chief Design Officer Electrolux. „Toate ideile de design ce imbunatatesc stilurile de viata si locuintele clientilor nostri sunt relevante pentru ca noi sa putem explora. Din acest motiv, in cadrul competitiei Design Lab 2013, noi prezentam nu doar produsele, cat si accesoriile, consumabilele si serviciile pe baza a trei arii principale pentru viitoarele medii casnice: gatitul, curatenia si purificarea aerului.”

Top 3 concepte Electrolux Design Lab 2013:

Mab – Castigator al Electrolux Design Lab 2013: http://www.youtube.com/watch?v=a3j4y6uJQmg

Atomium – Locul II, Electrolux Design Lab 2013: http://www.youtube.com/watch?v=4Flq7s6W-1s

Breathing Wall – Locul III, Electrolux Design Lab 2013: http://www.youtube.com/watch?v=70ZRUTdLXlw

  Temele Electrolux Design Lab de-a lungul timpului:
 2003 – Solutii dedicate utilizatorilor
2004 Design-ul viitorului
2005 – Design-ul viitorului
2006 – Design pentru o alimentatie sanatoasa
2007 Design ecologic
2008 Generatia “Internet”
2009 Design pentru urmatorii 90 de ani
2010 Era celui de-al doilea spatiu 2011 – Mobilitate inteligenta
2012 – Design-ul experimental
2013 – Stil de viata urban inspirat

 

Afla mai multe despre Design Lab utilizand canalele social media Electrolux:

Site-ul Design Lab pentru informatii si inscrieri: electrolux.com/electroluxdesignlab

YouTube: youtube.com/user/electrolux

Facebook: facebook.com/Electrolux

Twitter: twitter.com/Electrolux

Flickr: flickr.com/photos/electrolux-design-lab

Pinterest: pinterest.com/electrolux

***

 

Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor de uz casnic si profesionale, cu vanzari anuale de peste 40 milioane de produse, catre clienti din peste 150 de tari. Compania se concentreaza pe dezvoltarea de produse inovatoare, gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorilor casnici si profesionali. Gamele Electrolux includ frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aragaze, sisteme de aer conditionat si electrocasnice mici, precum aspiratoare, comercializate sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Eureka si Frigidaire.

 

In 2012, Electrolux a inregistrat vanzari de circa 110 miliarde de coroane suedeze, avand peste 59.000 de angajati. Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati www.electrolux.com/press si www.electrolux.com/news.

 

Pentru mai multe informatii despre Electrolux Romania, va rugam sa contactati: GolinHarris Bucuresti; Stefana Prozan – tel: 0758116588, e-mail: [email protected].