Cine este primul roman certificat in customer experience?

IM customer experience

Cine este primul roman certificat in customer experience si de ce intra aceasta zona  in atentia top managementului? Institutul de Marketing, in parteneriat cu Oxford College of Marketing, incepe pe 27 octombrie, pentru prima data in Romania,  cursuri de training si certificare internationala in Customer Experience. Desi cursurile se adreseaza celor cu pozitii in marketing, primul profesionist care va avea o certificare in acest domeniu este un antreprenor si manager, Marian Dumitrescu. 

Cine este Marian Dumitrescu? Profesionist 3 in 1

Marian  Dumitrescu este director la compania Field Star, careia i-a asigurat profit din primul an de existenta  si o crestere constanta, in pofida situatiei economice care nu a fost intotdeauna favorabila. O explicatie ar putea sa fie si acela ca Marian este un profesionist 3 in 1:  om de marketing cu experienta care a condus departamentul de profil al companiei Coty, antreprenor fondator si manager  al agentiei Brands On, devenita ulterior Field Star si  dar si initiator al unui nou business care mizeaza pe experienta si pe care-l va lansa curand.

Astazi Fieldstar se numara printre primele agentii de field marketing din Romania, avand un portofoliu bogat de clienti, alcatuit  im principal din  companii multinationale, avand previzionata pentru 2016 o cifra de afaceri de aproape 6 milioane de  Euro. 

Un alt  secret din spatele succesului sau a fost  preocuparea permanenta pentru perfectionare si, in egala masura, trainingul si motivarea echipei. Pe langa cursul  pe care il parcurge acum la Institutul de Marketing si Oxford College of Marketing, la care a inscris si alti oameni cheie alaturi de care lucreaza, Marian a fost inrolat si in  programul de EMBA de la City College/Sheffield University.

„Problema experientei revenea obsesiv in brief-urile clientilor nostri, astfel ca ne-am propus sa ne specializam pentru ca a-i ajuta si mai mult. Sunt de parere ca pregatirea intensa si permanenta a echipei, inclusiv adoptarea si folosirea noilor instrumente de marketing pentru clienti, sunt esentiale in vremurile noastre ”, explica Marian Dumitrescu.

De ce companiile se orienteaza catre customer experience?

Experienta oferita clientilor este cea mai noua arie a marketingului, pe care se concentreaza in prezent cele mai profitabile companii din lume, pentru ca aici se pot face, intr-adevar, cu instrumentele specifice marketingului, diferente notabile vizavi de concurenta

Customer experience este noua sursa de  avantaj competitiv cu care marile companii din lume isi propun sa atraga si sa pastreze profitabil  clienti. Bine executata, o astfel de abordare, scoate din joc concurenta bazata pe pret, problema cu care se confrunta multe companii cand produsele in care au investit devin rapid bunuri de larg consum. Mai mult, putine afaceri isi mai permit sa ramana in zona tranzactionala. Majoritatea au nevoie de o relatie pe termen lung cu clientii lor, abordare care poate reduce si cheltuielile cu comunicarea.  Este dovedit faptul  ca este mai costisitor sa atragi clienti noi decat sa-i pastrezi pe cei actuali.

Concentrarea pe aceasta componenta sta in spatele celor mai profitabile afaceri, fie ca sunt mici sau mari. De la un salon de coafura, care intelege ca un moment ratat in relatia cu clientul, care poate insemna atunci un minus de doar cateva zeci sau sute de lei, ii poate aduce pe termen mai lung  o pierdere de mii de lei in valoarea de viata,adica  suma totala a serviciilor pe care le-ar fi platit daca ar fi ramas fidel companiei. Cele mai mari si profitabile companii din lume, de la Apple, Google, Amazon, Disney la companii mici si antreprenoriale, de la Smartbill, firma dezvoltata in Romania care a pornit de la o mica initiativa privata , focusul pe customer experience are un rol cheie.

Specializare internationala in Customer Experience

Institutul de Marketing, in parteneriat cu Oxford College of Marketing organizeaza singurele cursuri cursuri de training si certificare internationala in customer experience din Romania.

Pentru a obtine o certificare internationala in customer experience, profesionistii  trebuie sa  parcurga un program de traning de sase luni, care include atat pregatire teoretica,  dar si practica, avand drept context organizatia in care lucreaza cursantii. Pentru a primi certificarea, vor dezvolta o lucrare, sprijiniti de tutori din  Marea Britanie, cu care vor lucra individual si vor trebui  sa obtina o nota de trecere pentru aceasta lucrare de la evaluatorii acreditati ai Chartered Institute of Marketing (CIM). Primul weekend intensiv din program din Romania are loc la Bucuresti, pe 29 si  30 octombrie si este sustinut de Debbie Pearson, lector al Oxford College of Marketing. Prima promotie care incepe trainingul in acesta toamna va absolvi in martie 2017.

Institutul de Marketing a fost creat in parteneriat cu Oxford College of Marketing si More Marketing Solutions, pentru a oferi sprijin local in Romania tuturor oamenilor de marketing interesati de performanta profesionala la standarde internationale prin calificari CIM (Chartered Institute of Marketing). Periodic, Institutul ofera acces la resurse de marketing, dar si webinare pe teme de interes din domeniu si sustine, din acest motiv si un portal dedicat de resurse, www.marketingfocus.ro.