Optimizare SEO sau PPC? - o intrebare pe care si-o pun aproape toti marketerii

Optimizare SEO sau PPC? - o intrebare pe care si-o pun aproape toti marketerii Optimizare SEO sau PPC? - o intrebare pe care si-o pun aproape toti marketerii

Daca detii un business online, cu siguranta te-ai intrebat daca ar trebui sa investesti in reclame PPC (Pay-Per-Click) sau intr-o strategie de optimizare SEO. Raspunsul? Depinde de scopul si obiectivele afacerii tale. Vrei sa intri pe piata cu un produs sau un serviciu nou? Cumpararea produsului sau serviciului respectiv necesita vreun nivel de instruire? Esti deja un brand cunoscut in domeniul tau?   Iata doar cateva intrebari la care trebuie sa iti raspunzi pentru a determina care din cele doua instrumente de marketing online se potriveste mai bine business-ului tau. 

Insa, pentru a alege intre optimizarea SEO, PPC sau ambele, este esential sa cunosti diferenta dintre acestea. 

Optimizarea SEO vs PPC

SEO nu presupune doar optimizarea site-ului tau pentru a obtine pozitii cat mai favorabile in SEO pe anumite cuvinte cheie targetate, ci si optimizarea experientei utilizatorului atunci cand navigheaza pe acesta. Cele mai mari motoare de cautare precum Google, Yahoo sau Bing analizeaza modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul tau, daca acestia se intorc si daca alte site-uri fac trimitere catre pagina ta web. 

Publicitatea PPC, pe de alta parte, presupune doar platirea pentru spatiu de reclama pentru anumite cuvinte cheie targetate pe paginile motoarelor de cautare. Pe scurt, platesti si primesti vizibilitate online si trafic pe site-ul tau. Insa, practica a demonstrat ca un site neoptimizat SEO care obtine trafic din PPC, nu obtine neaparat si conversii. Si, pana la urma, scopul final al oricarui instrument de marketing online este sa te ajute sa iti vinzi produsele sau serviciile, nu sa obtii trafic doar de dragul traficului. 

Este optimizarea SEO mai avantajoasa decat publicitatea PPC?

Pentru cele mai bune rezultate pe termen lung, o strategie solida de marketing online ar trebui sa includa intotdeauna si optimizarea SEO, avantajul acesteia constand in faptul ca, pe langa un trafic de calitate, te ajuta sa construiesti incredere si brand awareness.

Statisticile au demonstrat faptul ca multi utilizatori s-au instruit inconstient sa ignore ,,rezultatele platite’’ in momentul in care navigheaza pe internet sau cauta produse si servicii pe Google.

Exista numeroase surse care sustin ca vizitatorii au mai mare incredere in site-ul tau, daca acesta apare in rezultatele organice. Clasandu-te cat mai sus in SERP pe anumite cuvinte cheie, denota faptul ca reprezinti o sursa de incredere si ca esti un jucator important in industria ta. 

Insa, doar pentru ca PPC-ul inseamna publicitate platita, asta nu inseamna ca optimizarea SEO este gratuita. Indiferent din ce perspectiva privesti, optimizarea SEO presupune si un cost, indiferent ca o faci pe cont propriu si investesti din timpul tau sau ca angajezi o agentie SEO profesionista sa se ocupe de strategie. 

Asadar, la intrebarea initiala ,,Ar trebui sa folosesc SEO sau PPC pentru business-ul meu?’’, raspunsul ti-l poti da numai tu insuti.

PPC este o modalitate foarte buna si comoda de a sari peste eforturile de marketing online ale business-ului tau, obtinand trafic imediat. Insa, este important sa fii constient de faptul ca in momentul in care inchei campania PPC, traficul va disparea si el.

Pe de alta parte, rezultatele optimizarii SEO vin gradual, in timp, insa efectele sunt pe termen lung, iar rata de recuperare a investitiilor este una din cele mai mari. 

Daca dispui de un buget semnificativ, probabil cea mai buna varianta este sa optezi pentru o strategie de marketing online in care sa integrezi ambele instrumente. Este cat se poate de clar ca eforturile SEO contribuie semnificativ la rezultatele PPC. Realizate in mod corect, atat campaniile PPC, cat si optimizarea SEO iti pot aduce site-ul pe prima pagina in Google pentru cuvintele cheie targetate. Cu toate acestea, fiecare dintre ele are avantajele si costurile proprii. Mult succes!

Informații de contact

Nume Companie

iAgency

Persoana de contact

iAgency

Telefon

0723208290

E-mail