Nomade Communication, împreună cu Talent Center, lansează divizia de Employer Branding

Nomade Communication, împreună cu Talent Center, lansează divizia de Employer Branding Nomade Communication, împreună cu Talent Center, lansează divizia de Employer Branding

Piața muncii din România tranzitează un moment critic în istoria sa. Cercetări recente în domeniu arată faptul că unul din doi români se gândește să părăsească țara. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care companiile trebuie să investească din ce în ce mai mult în dezvoltarea unei strategii de employer branding menite să atragă și să păstreze cei mai buni angajați.

Strategia de employer branding, integrată în cea de comunicare și aplicată în interiorul unei companii acționează în două sensuri. Primul este proiectat în exterior și include strategia de content marketing pentru a crea conținut relevant cu scopul de a consolida și de a augmenta imaginea și reputația companiei. Astfel, compania se poziționează ca „employer of choice” și devine prima alegere în mintea profesioniștilor din industria în care activează.

Prezentată pe scurt, strategia de employer branding se referă la toate elementele de identitate ale unei companii, care o diferențiază de concurență și care îi oferă posibilitatea de a atrage și de a păstra cei mai potriviți angajați. explică Adriana Cocîrță, Owner Nomade Communication.

Recrutarea clasică nu mai funcționează. Dacă vrei să atragi candidați buni, este ideal să comunici transparent și să prezinți cât mai bine mediul de lucru atunci când promovezi un job în interiorul companiei. În situația în care lucrezi cu o agenție de recrutare, credibilitatea ta în fața unui candidat, mai ales a unuia cu experiență crește foarte mult. Trăim în era în care strategia de recrutare contează în atingerea obiectivelor de business, spune Alexandra Micu, Owner Talent Center.  

Crearea unei pagini separate de recrutare în website, evidențierea politicilor, programelor și pachetelor de compensații și beneficii în social media, respectiv publicarea poveștilor angajaților reprezintă doar câteva dintre tacticile care trebuie aplicate într-o strategie eficientă de employer branding.

Fiecare companie are la dispoziție două alegeri: fie își continuă activitatea, lăsându-i pe candidați să își formeze o opinie aleatorie, fie controlează narațiunea și își construiește o imagine puternică, alături de o reputație impecabilă, bazată pe transparență și pe o atitudine sustenabilă. Contextul economic național și internațional ne-a motivat să construim o divizie de employer branding, alături de Talent Center – companie de training, consultanță și head hunting. Scopul meu și al Alexandrei – Owner Talent Center – este acela de a susține companiile în efortul lor de a avea o strategie coerentă de comunicare și de a forma echipe omogene care să ajute la dezvoltarea lor, precizează Adriana Cocîrță.

Al doilea sens vizează cultura organizațională concentrată asupra angajaților cărora li se oferă motive de mândrie și li se recunoaște deschis aportul muncii lor și valoarea pe care o aduc, atât la nivel profesional, cât și personal companiei. Astfel, echipele sunt mai productive, mai implicate în activitate și mai eficiente în atingerea obiectivelor.

Poți să ai candidați buni dacă încerci să respecți criteriile lor de evaluare: să fii transparent, flexibil în ceea ce privește negocierea salarială și să ai manageri de departament care știu să susțină un interviu. Imaginea contează în recrutare, iar candidații verifică posibilii angajatori pe LinkedIn, pe Facebook și cer referințe directe din interiorul companiei dacă au prieteni care lucrează acolo. Employer branding-ul începe din interiorul companiei, iar primii angajați pe care trebuie să îi recrutezi sunt cei pe care îi ai deja, completează Alexandra Micu.