De la angajatul „model” la managerul performant | Management Essentials CODECS

First Time MANAGER Management Essentials

Tranzitia de la angajat la manager poate fi dificila pentru orice persoana. Aceasta situatie este si mai delicata, atunci cand angajatul a fost in aceeasi companie pentru o perioada mai lunga de timp.

Sa analizam urmatoarele dialoguri:

„ Tudor, ai avut rezultate spectaculoase in ultimul an de zile, de cand lucrezi pe pozitia de supervisor. Consideram ca e momentul oportun sa avansezi in cariera, pe o pozitie de branch manager, unde sa supervizezi activitatea a altor doi manageri, a echipei administrative cat si agentii de vanzari. Intrebari?”

Andrei, ai fost in cadrul companiei de mai bine de 10 ani, timp in care ai demonstrat abilitatile tale tehnice. In fapt, ai fost ales angajatul lunii de nenumarate ori. Incepand cu ziua de luni vei avea un nou rol, acela de Supervisor in cadrul departamentului de Mentenanta: Felicitari! „

Alexandra, tocmai s-a deschis un post nou in cadrul departamentului de Contabilitate si am vrea ca tu sa iei pozitia respectiva. Abilitatile tale de lucru sunt ireprosabile si suntem siguri ca te vei descurca excelent”.

Care au fost criteriile luate in considerare, relevante pentru promovarea lui Tudor, Andrei si a Alexandrei? Ce aport vor avea aceste abilitati in desfasurarea activitatii in noul job?

Daca te afli intr-un nou rol de manager si iti sunt cunoscute situatiile prezentate mai sus, nu-ti face griji. Nu esti singurul.

Cei mai multi first-time manageri sunt asa-numitii angajati model care au livrat intr-un mod eficient rezultatele asteptate de catre companie. Cu toate acestea, cel mai probabil au putina (sau chiar deloc) experienta in pozitii de management.

Din fericire, exista programe de training si specialisti gata sa te ajute sa iti dezvolti acele abilitati necesare intr-o pozitie de management. Care sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le urmaresti?

Hauser (CEO la The Management Center) reclama faptul ca ar fi necesar ca managerii aflati la inceput de cariera sa inteleaga motivul pentru care au fost promovati: „Sansele sa fi fost promovat pentru ca esti cea mai sociabila persoana din departament si reusesti sa iti faci prieteni noi cu fiecare ocazie, sunt mici. Ai fost promovat pentru ca ai livrat un anumit set de rezultate. „ Tot el adauga, „vedem o multime de manageri care vor sa se faca placuti sau sa fie populari, uitand motivul pentru care au fost promovati in aceasta functie”.

Acum ca esti manager, nu incerca sa faci din asta un concurs de popularitate.

Cel putin la nivel conceptal, fiecare angajat are responsabilitatea de a indeplini taskurile si activitatile departamentului, la fel ca si KPI-ii aferenti fiecaruia. Un factor important de mentionat este ca, atat angajatii- fie ca vorbim de entry level sau cu expertiza in domeniu- sunt evaluati pe baza CONTRIBUTIEI INDIVIDUALE in raport cu responsabilitatile lor; mai exact ceea ce ei produc si implementeaza in mod INDIVIDUAL.

Pe de alta parte, supervisorii, managerii sunt evaluati pe baza performantei, output-ului, rezultatelor sau profitului departamentului sau chiar a companiei din care fac parte. Asadar, este necesar ca supervisorii si managerii sa aiba focusul pe CONTRIBUTIILE COLECTIVE ale grupului, departamentului pe care il conduc.

Ca si exemplu, un angajat are responsabilitatea individuala de a fi prezent la lucru la ora stipulata in contract. Responsabilitatea supervisorului este de a se asigura ca toti membrii echipei sunt la lucru la ora stipulata in contract. Toate aceste responsabilitati sunt interconectate. A fi resposabil (cu atat mai mult pentru prima data) de actiunile celorlalti angajati poate fi coplesitor, dar poate fi de asemenea  o provocare.

Mai mult, nu este deloc rar ca un nou manager sa aiba dificultati in tranzitia de la punctul de vedere al angajatului la punctul de vedere al companiei. Ceea ce poate parea logic din punctul de vedere al angajatului, poate fi vazut total diferit prin filtrul managerului.

Decizii care pareau relativ simple prin ochii „angajatului”, pot parea complexe prin prisma rolului de manager.

Asadar, cum putem realiza tranzitia de la pozitia de angajat „model” la cea de manager „model”? 

CODECS va propune un program de instruire si formare, certificat ANC care timp de 4 luni va ofera instrumentele necesare unui bun manager. "Management Essentials | First Time Manager" reuneste pe parcursul mai multor luni sesiunile in sala de curs cu activitatile online. Studiile de caz si simularile de business urmaresc fixarea cunostintelor dobandite. Aveti posibilitatea relationarii cu alti noi manageri din industrii diferite si impreuna veti participa la un BootCamp de 2 zile cu activitati si proiecte pe echipe.

Puteti afla de detalii pe pagina cursului: Management Essentials | First Time Manager

Pentru inscrieri si informatii despre programele CODECS un consultant va sta la dispozitie la sediul din str. Agricultori, nr. 37-39, la telefon: 021.252.51.82/ 3/ 4 sau e-mail: [email protected][email protected]

Informații de contact

Nume Companie

CODECS SA

Persoana de contact

Sandu Daniela, Consultant vanzari

Telefon

0751291142

E-mail