Daikin Romania: afaceri in crestere si consolidarea pozitiei de lider al pietei HVAC, in anul financiar recent incheiat

Daniel Vasile, Managing Director Daikin Romania Daniel Vasile, Managing Director Daikin Romania

In anul financiar 2017-2018, incheiat la 31 martie 2018, Daikin Romania, subsidiara locala a celui mai important producator de aer conditionat din lume, a inregistrat o cifra de afaceri de 25,5 milioane euro, in crestere cu 5% fata de anul precedent. Compania si-a atins obiectivul de a-si consolida pozitia de lider al pietei HVAC din Romania.

“Rezultatele obtinute in anul financiar recent incheiat se datoreaza atat mentinerii pozitiei de top in segmentul comercial, cat si noilor directii de dezvoltare abordate in segmentul rezidential. Ponderea cea mai mare a vanzarilor companiei ramane in segmentul comercial, rezultatele fiind obtinute in contextul unei cresteri pe piata cladirilor de birouri, a aplicatiilor industriale, in special in zona automotive, si a sectorului de retail de tip family center, in timp ce sectorul spatiilor comerciale de mari dimensiuni a fost anul trecut in scadere. In segmentul rezidential este de remarcat preferinta tot mai evidenta a clientilor finali pentru produsele high-end din gama Bluevolution, care inglobeaza tehnologii de ultima generatie, vanzarile acestei game inregistrand o crestere de 25% anul trecut”, a declarat Daniel Vasile, Managing Director Daikin Romania.

Printre proiectele comerciale realizate in 2017 se regasesc Hotel Hilton Garden Inn (Bucuresti), One Charles de Gaulle Residence (Bucuresti), Hattrick Office Building (Sibiu), Bega Business Park (Timisoara), Hotel Sovata, precum si magazinele H&M, Calzedonia, Pepco si Sportisimo. In segmentul rezidential, pe langa zecile de mii de sisteme individuale preferate de clientii finali, Daikin a furnizat anul trecut solutii de climatizare pentru ansambluri rezidentiale de referinta, precum Dinamic City, Menuet Residence, Popasului Residence, urmand ca Aviatiei Park si Caramfil 85 sa fie finalizate in cursul acestui an. Compania a ales sa fie cat mai aproape de efervescenta sectorului imobiliar prin abordarea directa a dezvoltatorilor, bazandu-se pe factorii diferentiatori si pe calitatea solutiilor de climatizare inovatoare. Un exemplu in acest sens este parteneriatul cu dezvoltatorul proiectului Belvedere Residences (Bucuresti), in cadrul caruia au fost create pachete personalizate in functie de specificul fiecarui apartament.

“In urma cu patru ani, Daikin a introdus pe piata gama de echipamente rezidentiale cu agent frigorific R32 – Bluevolution, care se remarca prin eficienta energetica superioara si impactul mult mai redus asupra mediului, avand un potential de incalzire globala de 3 ori mai mic decat al sistemelor clasice, care folosesc R410. Vanzarile crescute pentru acest tip de echipamente se bazeaza pe eforturile noastre si ale partenerilor nostri de promovare si de educare a clientilor in privinta sistemelor de climatizare eficiente, cat si pe experientele lor anterioare cu acest tip de echipamente, multi dintre ei fiind deja la a doua achizitie a unui aparat de aer conditionat”, a declarat Alexandru Rusu, Residential Sales Manager in cadrul Daikin Romania.

Dupa impactul pozitiv atins de noua generatie de aparate de aer conditionat Bluevolution, adresata clientilor rezidentiali, Daikin a stabilit in 2017 un nou punct de referinta si in sectorul comercial, prin lansarea Sky Air A-Series, prima gama de echipamente comerciale eco-friendly din Europa, care foloseste agentul frigorific R32. De asemenea, la mijlocul anului trecut, Daikin a lansat in Romania un nou program - Commercial Solution Expert (CSE), care certifica expertiza partenerilor selectati pentru a oferi servicii premium de consultanta, instalare si mentenanta pentru proiecte comerciale de orice anvergura.

In prezent, Daikin are o retea de peste 150 de parteneri, asigurand o distributie la nivel national. Dintre acestia, 16 au primit certificarea de parteneri Commercial Solution Expert si 50 au statutul de parteneri Home Comfort Expert.

Compania este concentrata permanent asupra cresterii nivelului de satisfactie a clientilor cu privire la serviciile pre si post-vanzare. „Toate actiunile noastre urmaresc viziunea Daikin, aceea de a oferi tuturor categoriilor de clienti solutii de climatizare si experiente premium. Periodic derulam studii atat in randul consumatorilor finali, cat si in randul partenerilor comerciali pentru masurarea indicatorului Net Promoter Score (NPS). Consideram ca numai ascultand in permanenta ce au clientii nostri de spus putem sa imbunatatim nivelul serviciilor oferite si astfel, vom reusi sa pastram brandul Daikin in topul preferintelor romanilor atunci cand vine vorba de sistemele de climatizare de orice fel”, a adaugat Daniel Vasile.

Un alt pilon important al business-ului este reprezentat de divizia de service, care pune la dispozitia partenerilor si clientilor Daikin servicii profesionale de service in garantie si post-garantie, avand ca obiectiv cresterea nivelului de satisfactie si a gradului de incredere in solutiile si serviciile companiei. Pe langa activitatile de service traditionale, precum asistenta la montaj, punerea in functiune a echipamentelor, diagnosticare si expertiza defectiunilor, Daikin a dezvoltat si servicii cu un inalt continut tehnologic, care implica monitorizare, evaluare si mentenanta predictiva, upgrade sau audit energetic. Compania acorda o atentie deosebita formarii profesionistilor din domeniu, oferind cursuri de pregatire tehnico-practice in cadrul centrului de formare profesionala Daikin, unde sunt pregatiti peste 250 de instalatori in fiecare an.

Noul an financiar a debutat in forta pentru Daikin, odata cu lansarea pe piata din Romania a unui nou model de aer conditionat rezidential din gama Bluevolution, Stylish, si a programului pilot BuyBack, prin care compania incurajeaza inlocuirea vechilor aparate de aer conditionat cu unele de ultima generatie, oferind discount-uri de pana la 400 lei.

De asemenea, Daikin va continua si anul acesta demersurile de protectie si imbunatatire a mediului inconjurator, prin diverse actiuni de responsabilitate sociala, dupa succesul campaniei „Plantam Aer”, in urma careia au fost plantati 13.000 de copaci pentru impadurirea a 4 hectare de teren degradat.

„Pentru 2018, ne-am propus o crestere a cifrei de afaceri, continuand dezvoltarea parteneriatelor puternice pe toate segmentele de business. De asemenea, avem in plan cresterea echipei Daikin, formata astazi din 40 de angajati, avand in continuare multe pozitii deschise pentru specialisti. In plus, acordam o atentie deosebita recrutarii si formarii viitorilor profesionisti in domeniu, prin programe si abordari dedicate studentilor in ani terminali. Cresterea si consolidarea echipei alaturi de partenerii nostri ne va sustine in demersul de mentinere a pozitiei de lider al pietei HVAC in Romania, obiectivul nostru fiind acela de a oferi solutii si servicii de cea mai inalta calitate, care depasesc standardele industriei”, a declarat directorul companiei.