5 reguli de bază în realizarea unui landing page eficient

landing page eficient landing page eficient

Landing page-ul  sau pagina de destinație este acea pagină pe care vizitatorul ajunge după ce a accesat un link dintr-o ofertă, un ad, un banner sau o campanie Pay-Per-Click. Aceasta este concepută special pentru a transforma vizitatorii în lead-uri sau clienți.

Pentru ca landing page-ul tău să fie eficient și să ai o rată de conversie bună trebuie să creezi un conținut atractiv. Textul și vizualul paginii trebuie să aibă o coerență generală și să se încadreze în strategia brandului. În funcție de oferta pe care o conține landing page-ul tău este necesar să adaptezi mesajul și să indici acțiunea pe care dorești să o realizeze vizitatorul.

Înainte să creeezi landing page-ul pentru prezentarea ofertei tale, iată câteva aspecte de care să ții cont.

Profilul buyer persona

Înainte de a crea design-ul și textul pentru landing page trebuie să ai în vedere atât scopul pentru care îl realizezi, cât și categoria de public căreia te adresezi. Acordă-ți timp pentru research astfel încât să cunoști cât mai bine interesele și așteptările target-ului tău. Acest lucru este necesar pentru a scrie un text care să îndeplinească așteptări și să genereze conversii.

Headline convingător

În primul rând, landing page-ul tău trebuie să conțină o ofertă clară sub forma unui headline. Începe pagina cu un titlu atrăgător care să îl convingă pe vizitator să continue și care să reflecte tipul de ofertă pe care o propui. Headline-ul este primul indiciu pentru vizitator că a ajuns acolo unde trebuie; așadar, fă-i de la bun început o propunere unică.

De exemplu:

„Este momentul tău. Urmează-ți pasiunea și dedică-te propriei afaceri online” – exemplul complet poate fi găsit aici.

„Te invit să îți alimentezi pasiunea pentru colorat și să scoți la lumină copilul-artist din tine” – exemplul complet poate fi găsit aici.

Descriere generală

Textul unui landing page trebuie să fie suficient de scurt pentru a încăpea pe o singură pagină, dar convingător și cuprinzător în informații. Alcătuiește o listă cu detaliile pe care trebuie să le conțină și elimină ceea ce este redundant. De asemenea, este util să ai un text aerisit, ușor de parcurs care să capteze atenția vizitatorului. Un mod practic de a structura conținutul este cu ajutorul bullet-urilor sau marcând cu bold ceea ce dorești să evidențiezi. De asemenea, poți diviza textul în coloane sau îl poți încadra în chenare.

Regula generală în online pentru a avea conversii este să livrezi un conținut calitativ, indiferent dacă acest este pentru blog, rețelele de socializare sau un landing page. Creează un conținut de calitate pentru a-l motiva pe vizitator.

De exemplu:

Pentru promovarea unui curs online, este recomandat să inserezi în landing page și utilitatea acestuia, câștigul utilizatorului dacă achiziționează cursul respectiv și agenda / modulele.

Te invităm să urmărești acest exemplu: Landing page pentru promovarea unui curs online intensiv de Google AdWords.

Conținut ofertă și beneficii

Pentru a convinge pe cineva să facă o acțiune, aceasta trebuie să fie relevantă pentru el. Landing page-ul tău va prezenta o ofertă atractivă și îi va oferi un beneficiu imediat. Creează un conținut centrat pe beneficii și încearcă să direcționezi atenția vizitatorului pe comandă. Textul pentru landing page-ul tău trebuie să conțină clar beneficiile pe care vizitatorul le va obține în urma acțiunii pe care o soliciți de la el. În acest stadiu este util profilul de buyer persona realizat anterior. Beneficiile sunt despre și pentru vizitator și nu despre brand-ul pe care îl reprezinți. Ele trebuie să fie utile și cu o aplicabilitate imediată. Dacă ai mai multe beneficii poți realiza o listă cu acestea, astfel încât să fie ușor de citit și foarte vizibile.

De asemenea, trebuie să te asiguri că oferta este scrisă într-un mod ușor de înțeles și convingător. Este recomandat să eviți utilizarea prescurtărilor sau a termenilor de specialitate care pot crea confuzii.

Call To Action – formular

Butoanele de Call To Action sunt indispensabile într-un landing page de succes. Utilizează-le pentru a îndruma vizitatorul să realizeze acțiunea pe care o dorești, fie că este o abonare la newsletter, descărcarea unui e-book, instalarea unei aplicații, înscrierea la eveniment sau comandarea unui anumit produs, serviciu. Regula generală este ca acestea să fie scurte și directe.

Pagina ta trebuie să aibă un formular vizibil, marcat cu butoane de Call To Action. Utilizează verbe la diateza activă și termeni care să încurajeze acțiunea precum: ”Descarcă aici”, ”Înscrie-te”, ”Aplică acum”.

Mulțumește

Nu în ultimul rând trebuie să creezi un mesaj de mulțumire. După ce ai convertit vizitatorul și acesta a îndeplinit acțiunea pe care ai dorit-o, trimite-l către o pagină de mulțumire.

Landing page-ul este reprezentantul tău de vânzări virtual. În cadrul cursului de Inițiere în copywriting și content writing, trainerul Cătălin Ionașcu detaliază toate metodele prin care poți crea un conținut calitativ care să genereze conversii și vizibilitate pentru brandul tău.

Informații de contact

Nume Companie

Creative Business Management

Persoana de contact

Liliana Catrinoiu

Telefon

0743183353

E-mail