3 metode prin care poti creste rata de conversie cu ajutorul optimizarii SEO

Din ce in ce mai multi specialisti sustin ca optimizarea SEO si optimizarea ratei de conversie (CRO) ar trebui sa mearga mana in mana, acestea influentandu-se reciproc. Acum ceva timp, eforturile depuse pentru a-ti pozitiona mai bine site-ul in clasamentul Google pareau a fi in contradictie cu strategiile de crestere a ratei de conversie. Insa, pe masura ce Google a inceput sa tina cont din ce in ce mai mult de indicatorii de user experience, SEO si CRO au devenit doua concepte complementare, care trebuie puse la treaba impreuna pentru a avea un business online de succes. 
Odata cu lansarea algoritmilor Panda, Penguin si Hummingbird, Google a schimbat complet modul in care intelegem conceptele de SEO si CRO. In ziua de astazi, experienta utilizatorului este factorul prioritar, acest lucru insemnand ca rezultatele pe care Google le afiseaza utilizatorilor la cautare sunt determinate de relevanta acestora pentru utilizator. Asadar, o pagina bine optimizata din punct de vedere SEO, dar si din punct de vedere al ratei de conversie, va avea cu siguranta o pozitie mai buna in clasamentul Google. Astfel, avantajele sunt de ambele parti: business-ul tau online va creste atat din punct de vedere al traficului cat si din cel al ratei de conversie, iar utilizatorul, fiind indrumat catre un continut relevant, va lua mai usor decizia de a cumpara produsele tale.
De ce SEO si CRO se completeaza atat de bine?
Optimizarea SEO se realizeaza intr-un mod diferit fata de optimizarea ratei de conversie, insa rezultatele uneia dintre ele le pot influenta pe ale celeilalte. 
In timp ce optimizarea SEO aduce mai mult trafic pe site, optimizarea CRO te va ajuta sa convertesti acest trafic in incasari. Cum functioneaza acest proces? Simplu! De exemplu, un vizitator ajunge pe site-ul unui magazin online, datorita unei optimizari SEO eficiente, insa optimizarea ratei de conversie, prin instrumentele sale specifice, il va determina pe acesta sa ia o decizie de cumparare, transformandu-se din vizitator in client. Asadar, optimizarea ratei de conversie si optimizarea SEO merg mana in mana, lucrand impreuna la succesul business-ului tau online. 
Iata cateva sugestii legate de cum poti folosi optimizarea SEO si optimizarea ratei de conversie impreuna:
1. Foloseste landing page-uri relevante pentru utilizator
Pentru o rata de conversie cat mai mare, este esential ca landing page-urile din Google sa fie relevante pentru utilizator, astfel incat acesta sa regaseasca continutul, produsele sau serviciile corespunzatoare nevoilor sale. De exemplu, daca un utilizator efectueaza o cautare in Google dupa cuvantul cheie “mancare pentru pisici”, iar rezultatul corespunzator site-ului tau il trimite catre un landing page unde se comercializeaza mancare pentru caini, acesta va considera irelevant continutul regasit pe pagina ta si va parasi site-ul. Bounce rate-ul site-ului va creste, rata de conversie va scadea, iar tu vei pierde un client cand ai fi putut castiga unul. 
Cum sa optimizezi landing page-ul din punct de vedere SEO pentru o rata de conversie cat mai mare
- asigura-te ca meta-titlul paginii si titlul incadrat in tag-ul H1 sunt similare sau cel putin, contin aceleasi cuvinte cheie
- concepe o structura clara a site-ului pentru ca utilizatorul sa poata avea o experienta pozitiva atunci cand navigheaza pe website-ul tau
- asigura-te ca ad-urile de tip pop-up contin mesaje compatibile cu continutul site-ului, din punct de vedere SEO
- daca detii un magazin online, scoate paginile care contin produse ce nu se mai afla in stoc
2. Combina A/B testing-ul cu optimizarea SEO
Atunci cand este folosit corespunzator, A/B testing-ul te poate ajuta sa aduci mai multi vizitatori pe site, sa cresti rata de conversie si, implicit, cifra de afaceri. Pentru a fi sigur ca folosesti acest instrument impreuna cu optimizarea SEO intr-un mod eficient, trebuie sa ii oferi motorului de cautare Google informatii clare pentru a sti care este pagina originala (denumita si pagina de control) si a  trimite vizitatorii catre aceasta atunci cand acestia realizeaza o cautare. 
3. Imbunatateste viteza de incarcare a paginilor site-ului
Viteza de incarcare a paginilor unui site este unul din cei mai importanti factori care influenteaza bounce rate-ul (rata de respingere). O intarziere de o secunda poate fi tolerata de catre utilizatori, insa una de 10 secunde ii va determina sa paraseasca site-ul cu siguranta.  Asadar, daca vrei ca traficul castigat cu ajutorul optimizarii SEO sa se materializeze intr-o crestere a ratei de conversie, imbunatateste viteza de incarcare a site-ului.