Studiu Mastercard: Romanii isi aleg echipa de fotbal favorita in functie de succesul sau

Studiu Mastercard

Studiul “Al 12-lea jucator”, realizat de Mastercard, prezinta tendintele suporterilor de fotbal din Europa in ceea ce priveste modul in care isi sustin echipele favorite. Cercetarea analizeaza cat de departe sunt dispusi microbistii sa mearga in sustinerea echipelor preferate de fotbal si ia in considerare criterii precum sumele de bani cheltuite, distantele parcurse pentru a fi prezenti la un meci de fotbal sau factori sociali cum ar disponibilitatea de a-si sacrifica o relatie cu cei dragi pentru echipa preferata sau momentul vizionarii primului meci.

 

In cadrul sondajului, britanicii au fost votati drept cei mai inflacarati suporteri, fiind considerati de 32% dintre microbistii din alte state europene creatorii celor mai intense atmosfere de pe stadioane. Acestia sunt urmati de iubitorii de fotbal spanioli (16%) si de catre italieni (12%), locul patru fiind ocupat de turci, in timp ce germanii se plaseaza abia pe locul al cincilea.

 

In comparatie cu ocupantii primelor cinci locuri din top, suporterii romani sunt mai putin dispusi sa isi sacrifice viata personala pentru echipa favorita. De exemplu, in timp ce 1 din 10 britanici sustine ca si-ar anula chiar si luna de miere pentru a putea urmari un meci al echipei sale in finala UEFA Champions League, 32% dintre romani spun ca evenimentul la care ar putea renunta pentru acest lucru ar fi o aniversare a relatiei cu partenerul.

 

In acelasi timp, englezii devin suporteri la varste mai fragede decat romanii. 37% au inceput sa sustina echipa favorita inainte de varsta de 10 ani, in timp ce romanii devin fani ai unei echipe de fotbal in jurul varstei de 13 ani, la fel ca majoritatea europenilor. Cei mai precoce sunt portughezii, care devin suporteri inca de la varsta de 7 ani.

 

In ceea ce priveste disponibilitatea de a calatori un timp indelungat pentru a viziona un meci al echipei preferate, polonezii ocupa primul loc. Acestia calatoresc in medie 8,25 ore pentru acest lucru, dublu fata de britanici. In comparatie cu acestia, cei mai multi romani au calatorit maximum 2 ore pentru a fi in tribune la un meci al echipei pe care o sustin.

 

Studiul include si alte date de interes despre suporterii europeni:

 

-          Olandezii sunt singurii suporteri din Europa care prefera sa vada meciurile la televizor, in loc sa fie pe stadion. 42% au aceasta preferinta, in timp ce 23% spun ca le este indiferent.

-          Italienii sustin preponderent echipele din orasul natal, 41% dintre ei incadrandu-se in aceasta categorie.

-          Romanii sunt considerati cei mai mari vanatori de glorie. Peste un sfert (26%) au declarat ca isi aleg echipa favorita in functie de succesul pe care aceasta il inregistreaza.

-          66% dintre ucraineni ar prefera sa isi vada echipa preferata in finala UEFA Champions League in loc sa castige la loto.

-          Turcii ar fi dispusi sa isi anuleze luna de miere pentru un bilet la UEFA Champions League.

 

„De-a lungul timpului, Champions League a creat nenumarate momente frumoase ale fotbalului, iar suporterii contribuie in egala masura la aceasta magie. Parteneriatul nostru cu acest campionat exprima tocmai acest spirit sportiv de nepretuit”, a declarat Ann Cairns, Presedinte Piete Internationale in cadrul Mastercard.

 

Sondajul a inclus 10.500 suporteri din 16 state europene, majoritatea respondentilor fiind din Marea Britanie, Germania, Spania, Franta si Italia. 

Informații de contact

Nume Companie

Mastercard

Persoana de contact

Maria Duca

Telefon

0754 040 394

E-mail