Schimbarea la fata a invatamantului romanesc

Inca dinainte de relansare, reteauaEDU.ro a atras tot mai multe scoli in platforma performanta de eLearning. Ca reprezentant exclusiv Moodle in Romania, reteaua le ofera elevilor si profesorilor posibilitatea de a-si desfasura activitatea intr-un mediu virtual unde accentul este pus eficienta, rezultate, dar si pe o imbunatatire semnificativa a invatamantului traditional.

Pentru elevi, adaptarea la eLearning a venit in mod natural, datorita capacitatii noi generatii de a asimila rapid trendurile tehnologice. Mai remarcabila este, insa, rapiditatea cu care cadrele didactice au imbratisat reteauaEDU.ro, vazand platforma ca pe o posibilitate de a-si extinde metoda de lucru. „Reteaua EDU.ro este un mediu de invatare colaborativ, dinamic, flexibil, interactiv si personalizat; genereaza experiente de invatare unice, realizate cu tehnologii informatice recente si reprezinta o provocare irezistibila din perspectiva oricarui utilizator interesat de cresterea randamentului scolar”, declara profesor Stefan Poka de la Liceul Teoretic "Gheorghe Sincai" , Cluj-Napoca.

Vizibilitatea reteauaEDU.ro a crescut considerabil si datorita implicarii active in organizarea a diverse concursuri judetene, nationale si internationale, menite sa motiveze elevii in focusarea pe materiile lor preferate, dar si sa promoveze o competitie sanatoasa, corecta si, uneori, distractiva. „Pe platforma au fost lansate activitati pe teme de educatie pentru sanatate, educatie culturala, educatie tehnico-stiintifica, educatie ecologica, educatie rutiera pentru elevii din invatamantul preuniversitar, incepand cu elevii din ciclul primar si terminand cu elevii din invatamantul liceal.” detaliaza Carmen Epure, profesor si manager REMR. „reteauaEDU.ro ofera profesorilor posibilitatea de a dobandi noi competente si de a utiliza noi metode didactice prin transferul lectiilor intr-un nou mediu educational, bazat pe eLearning. Si are un mare succes fiindca aduce noi abordari pedagogice constand in integrarea instrumentelor TIC in actul didactic, net-colaborarea elev-profesor si elev-elev.

Mai important, reteauaEDU.ro este vazuta ca o posibilitate de scapa de unele „dogme”, de limitele impuse dascalilor de catre un sistem de invatamant pe alocuri depasit, impasibil la numeroasele cereri de schimbare. „reteauaEDU.ro este un mediu virtual inovativ, interactiv, calitativ si pliat pe cerintele societatii de azi si de maine, menit sa promoveze un proces de invatare asteptat de actuala generatie de tineri si imperios necesar formarii cat mai complete a personalitatii acesteia” sustine Adriana Petrovici, profesoara la Liceul Tehnologic „V. Sav” din Roman. Ea isi continua astfel argumentarea: „Crearea resurselor educationale personalizate la valentele native, nevoile si asteptarile elevilor si utilizarea acestora in procesul didactic cotidian - blended lerning - dau sanse reale promovarii invatarii centrate pe elev. Astfel ca progresul scolar e vizibil prin: cresterea increderii elevilor in propriile capacitati de a acumula cunostinte, de a le aplica creativ, de a performa, de a face fata cu succes testelor si examenelor, competitiilor vietii in general. Beneficiile sunt, insa, reciproce, pentru ca ii provoaca pe profesori sa fie vizionari, sa isi valorizeze creativitatea didactica si sa dobandeasca priceperea de a transforma clasa intr-o comunitate de invatare, in care confruntarea este inlocuita de colaborare si implicare practica.”

Un bonus oferit de reteauaEDU.ro este un element ludic, eliminand plictiseala si rutina orelor obisnuite. Anghelina Ciotlos, profesor la Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” din Alba Iulia povesteste: „Cu ajutorul elevilor, am alcatuit un  Glosar la clasa de fizica, astfel fiecare elev alcatuind pe aceeasi pagina Google Docs cate 10 termeni diferiti de ai colegilor, cu care am alcatuit ulterior jocuri didactice ca Games, Hangman, Crossword, Criptex, Sudoku, Snakes and Ladders, jocuri la care au participat ulterior tot ei, elevii, dezlegandu-le si inregistrandu-i pe toti in urma a cate 3 incercari fiecare, intr-o baza de date si Bara de progres, obtinandu-se astfel notarea impartiala, obiectiva si corecta de catre calculator.” Prin jocuri, elevii sunt mai motivati in procesul de invatare, evaluati corect, retinand mai usor informatia predata.

„Cred ca invatamantul ar avea doar de castigat daca platforma s-ar aplica la scara nationala”, incheie Anghelina Ciotlos.