Optimizare SEO: link-uri noFollow vs. link-uri doFollow

Speculatiile au existat intotdeauna in orice domeniu, astfel incat nici optimizarea SEO nu a fost ocolita; de data aceasta vorbim despre valoarea pe care o au backlink-urile pe paginile de internet din perspectiva clasarii in cautarile organice. Google le contesta importanta, insa expertii in SEO il contrazic, avand si studii care sa le sustina punctul de vedere. Articolul de fata urmareste acest subiect indeaproape, concentrandu-si atentia asupra link-urilor noFollow si doFollow pentru a determina care sunt mai bune in practicile de optimizare SEO.
Link-uri noFollow vs. Link-uri doFollow
In primul rand, este necesar sa intelegem diferenta intre cele doua tipuri de link-uri.
Robotii lui Google indexeaza continutul pe care il publici, urmand ca acesta sa fie listat in cautarile organice. Acest lucru iti poate aduce trafic gratuit, care este mult mai targetat decat cel platit. In timpul acestor operatiuni, comportamentul de baza este acela de a ,,urmari’’ orice link pe care il gaseste pe acea pagina, asimilandu-le si pe cele aditionale.
Pana aici, totul este simplu. Urmatoarea etapa pe care trebuie sa o intelegi despre optimizarea SEO offsite este aceea ca link-urile doFollow trec de testul ,,transferului de autoritate’’. Concret, acest lucru inseamna ca Google ii atribuie paginii tale o anumita valoare sau o ,,autoritate’’. O parte din aceasta autoritate a link-ului este transferata catre pagina de care este conectat. 
In mod implicit, toate link-urile sunt de tipul doFollow. Nu este necesar sa actionezi intr-un anume fel asupra backlink-urilor pentru ca acestea sa fie doFollow, deoarece Google si alte motoare de cautare le vor trata ca atare. Cu toate acestea, preocuparea centrala a unora dintre detinatorii de pagini de internet este aceea ca nu isi doresc sa transfere aceasta autoritate catre alte site-uri, considerand ca va fi mult mai bine pentru clasarea lor organica daca o pot retine doar pentru ei. In acest sens exista foarte multe opinii in ceea ce priveste corectitudinea acestei atitudini.
Solutia pentru cei care doresc sa retina autoritatea paginii o reprezinta link-urile noFollow.
NoFollow pentru toate link-urile externe
Prima optiune, probabil cea mai simpla, dar si cea mai putin versatila este de a seta noFollow pentru toate linkurile. Paginile va fi analizate si indexate, dar robotii nu vor urmari niciun link din ele, fie ca acestea sunt interne sau externe. Acest lucru se poate realiza prin intermediul unui simplu meta tag pe pagina respectiva, ca de exemplu:
<meta name=”robots” content=”nofollow” />Tag-ul se poate adauga in codul HTML al paginii, poate fi configurat prin Content Management System (CMS) sau prin platforma eCommerce pe care site-ul este construit. De asemenea, se poate realiza si prin adaugarea unui add-on, plug in sau extensie.
Trebuie doar sa ai in vedere ca, setand tag-ul noFollow pentru intreaga pagina inseamna ca niciun link de pe aceasta nu isi va transfera autoritatea catre o alta a site-ului  tau sau catre orice alt site. Pentru o optimizare SEO eficienta, recomandam folosirea acestei metode doar in anumite situatii si pentru anumite pagini.
Cum setam un link noFollow
O metoda mult mai granulara este de a include tag-uri noFollow pentru anumite link-uri carora nu doresti sa le transferi autoritatea. Link-urile respective pot fi resurse sau referinte in care nu ai incredere sau care detin o autoritate limitata. De aceea, din punct de vedere SEO este bine sa le inserezi atributul noFollow.
In functie de setarile site-ului sau de Content Management System-ul pe care il folosesti, pot exista plugin-uri sau extensii care iti ofera optiunea de a seta link-uri noFollow pentru fiecare link de pe pagina  in momentul in care il creezi sau il editezi. Indiferent daca vei configura aceasta optiune printr-un plugin sau o editezi manual in HTML, ar trebui sa obtii  un link care sa arate astfel:
<a href=”http://externaldomain.com” rel=”nofollow”>
Versiunea standard a aceluiasi link arata astfel:
<a href=”http://www.google.com”>
Prin simpla adaugare a atributului rel=’’nofollow’’ le comunicam motoarelor de cautare sa nu urmeze acest link extern. 
Optimizare SEO offsite in scopul clasarii organice
Link-urile externe pot fi un factor al clasarii organice pentru fiecare pagina in parte. Acest lucru se datoreaza faptului ca marchezi un alt continut care este relevant pentru vizitator si care il va trimite catre pagina ta. In fapt, in acest concept consta notiunea de internet: in conectarea continuturilor si a informatiilor.
Cunoastem faptul ca, in general, Google nu va urmari link-urile de tipul noFollow, insa exista si exceptii. Pozitionarea organica a fiecarei pagini depinde de strategia de optimizare SEO offsite, fie ca vorbim de backlink-uri sau de linkuri interne. De asemenea, crearea de link-uri reprezinta un factor de clasare semnificativ, care adauga autoritate atat pentru site, cat si pentru domeniu, de unde rezulta si motivatia specialistilor in optimizare SEO de a crea link-uri catre pagina de internet.
Este insa de retinut faptul ca link-urile interne ce faceau spam au fost penalizate in urma update-ului Penguin, care a determinat scaderea drastica si peste noapte a site-urilor in clasarea organica, astfel incat trebuie luate masuri de precautie in momentul in care se creeaza link-uri externe. Acestea trebuie sa fie relevante pentru utilizator din punct de vedere al continutului.
Ar trebui ca toate link-urile externe sa fie noFollow?
O pagina de pe site-ul tau are autoritate datorita continutului si a link-urilor de pe site-urile externe. De aceea multi specialisti in optimizare SEO construiesc link-uri. Nu ar trebui sa lasi sa iti scada din valoarea link-urilor interne sau externe de pe acea pagina, deoarece ele sunt in continuare unul dintre cei mai importanti factori de clasare in Google. 
Sa luam un exemplu: daca esti un instalator foarte bun si recomanzi un electrician, nu iti pierzi din autoritate in momentul in care faci aceasta recomandare. Daca pagina ta include un link catre o sursa de incredere pe care Google o recunoaste a fi relevanta si ca avand  o autoritate buna, acest lucru ar trebui sa aiba un impact fie pozitiv asupra clasarii organice, fie nul – cu siguranta nu va fi in detrimentul tau.
Cu toate acestea, daca instalatorul recomanda un electrician, iar acesta nu face o treaba buna, se va reflecta in mod negativ asupra  primului, iar el isi va pierde din credibilitate sau autoritate, cel putin pentru acel client. Este logic si ar trebui sa  te conectezi doar la surse de o buna calitate si in care poti avea incredere. Pentru o optimizare SEO offsite eficienta va trebui sa stabilesti in ce link-uri externe te poti increde si in care nu si care dintre ele ar trebui sa primeasca un tag noFollow.
Exista valoare transferata din link-urile noFollow?
Majoritatea platformelor de social media nu transfera autoritate prin link-urile de pe platformele lor – vorbim, de exemplu, de Pinterest, Twitter si Facebook, care contin link-uri noFollow.
Cu toate acestea, exista valoare din punct de vedere SEO in link-urile noFollow. Construirea link-urilor pentru motoarele de cautare reprezinta o practica de optimizare SEO veche, dar inca valoroasa, cu conditia sa fie link-uri urmarite care transfera autoritate. Cand utilizatorii citesc un continut in care se regaseste linkul tau – traficul determinat de acel continut este directionat catre site-ul tau (pentru ca traficul ar trebui sa fie scopul final si nu anumite clasari). Acei utilizatori s-ar putea sa scrie despre continutul tau, sa-l distribuie,  sa castige mai multe link-uri doFollow si mai mult trafic.
Concluzii
Dovezile arata ca exista valoare in link-urile externe de pe pagina ta si ca acesta poate fi un factor al clasarii organice. Insa, fiind specialisti in optimizarea SEO, nu inseamna ca trebuie sa construim tone de link-uri externe pentru a creste pozitiile site-ului, ci doar catre acele resurse de inalta calitate in care ne incredem.
Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont in optimizarea SEO offsite:
  • Pentru toate paginile cu un numar mare de link-uri externe, creeaza link-uri noFollow
  • Pentru paginile cu un numar mic de link-uri externe, este mai putin important. Lasandu-le ca link-uri doFollow nu va determina ca acestea sa aiba un impact semnificativ sau o crestere a autoritatii paginii
  • In toate cazurile, creeaza link-uri catre site-uri relevante, cu o autoritate mare si cu un continut in care sa ai incredere.
Informații de contact

Nume Companie

iAgency

Persoana de contact

iAgency

Telefon

0723208290

E-mail