Cum sărbătoresc îndrăgostiții români Dragobetele? Cumpără cadouri simbolice de 50-100 de lei, urmate de bijuterii și haine

Românilor le plac sărbătorile. Și iubirea. Mai mult decât atât, se pare că nu se orienteaza doar spre sărbători ”de import”, cum mulți ar putea crede, ci reînvie cu bucurie și sărbătorile tradiționale românești. Un sondaj realizat online de brandul de tricouri românești ColorEscu arată că 38% dintre cei 400 de respondenți sărbătoresc Dragobetele. Totodată, 36% dintre ei sărbătoresc atât Dragobetele, cât și Valentine`s Day.

Sondajul a arătat și că, dacă în urmă cu câțiva ani nu mulți erau cei care știau exact cine e Dragobetele și care e rolul lui în mitologia noastră, promovarea din ultima perioadă a făcut ca 85% dintre cei care ne-au răspuns să știe că acesta este un personaj mitologic românesc, patron al dragostei și al bunei dispoziții. 

Cu toate acestea, românii se arată îngăduitori când e vorba de a sărbători și ”ziua iubirii pe model american” – 55% dintre ei spunând că nu văd nimic rău în a sărbători și Valentine`s Day și Dragobetele.

Ce cadouri cumpără românii de Dragobete și/sau Valentine`s Day, cât cheltuiesc și unde?

Indiferent ce zi a iubirii sărbătoresc, se pare că un cadou care să o marcheze e mereu binevenit! 77% dintre respondenți declară că își fac în cuplu cadouri cu această ocazie. 63% dintre ei alocă un buget cuprins între 50 – 100 de lei pentru cadou, 32% ajung până la 300 de lei și doar 5% depășesc această valoare.

Cadourile simbolice par a fi preferatele îndrăgostiților români, 72% declarând că preferă să cumpere cărți, flori, dulciuri sau astfel de cadouri de suflet. În top urmează, aproape la egalitate, bijuteriile (11%) și hainele (10%). Remarcăm și că ziua îndrăgostiților îi trimite pe români și în magazine clasice, dar și online pentru cumpărături – 49% declară că își cumpără cadourile și online și din magazine, 46% din magazine și doar 5% online. 

Cum e romantismul la români?

Când vine vorba despre modul în care preferă să sărbătorească Dragobetele, observăm o egalitate între cei care văd ca o întâlnire romantică ideală o zi întreagă petrecută într-un loc nou (34%) și cei care se gândesc mai degrabă la o seară liniștită petrecută acasă (34%). Totodată, 27% optează pentru o cină romantică în cuplu.

 

Mergând într-o sferă mai personală și mai puțin pragmatică a modului în care românii se raportează la iubire, am vrut să aflăm prin ce cuvinte o definesc aceștia cel mai ușor, iar rezultatele au fost:

·         Roșu, pasiune, energie - 79%

·         Fluturi, inconștiență, nebunie - 11%

·         Alb, liniște, speranță - 7%

·         Altele - 3%

În același timp, inima este simbolul cu care 84% dintre participanții la sondaj au asociat iubirea, urmată de flori (7%) și inel (5%).

Sondajul a fost realizat online, prin intermediul platformei Facebook și a site-ului www.colorescu.ro în perioada 8 – 20 februarie. La el au luat parte 395 de respondenți, dintre care 82% femei și 18% bărbați. 40% au vârste cuprinse între 35 și 55 de ani, 33% între 26 și 34 de ani, 21% au între 18 și 25 de ani, iar 6% au peste 55 de ani.

***

Despre ColorEscu

 

Promotor al valorilor și al frumuseților autentic românești, ColorEscu este un brand de tricouri originale, cu design modern, pe alocuri „jucăuş”, inspirat din elementele şi simbolurile noastre tradiţionale.

 

Produsele ColorEscu se adresează unui public larg și sunt incluse într-o serie de colecții cum sunt ”Iubesc românește”, ”Român și Pot”, ”De poveste” sau cunoscuta colecție de Tricouri Dacice.

 

Printate prin cele mai noi tehnologii disponibile pe tricouri de calitate superioară, produsele ColorEscu se găsesc în magazinul online www.colorescu.ro