Pandemia a crescut interesul românilor pentru sport, iar peste 50% dintre aceștia preferă să meargă la mai multe săli de fitness într-o lună

ESX estimează 100.000 de abonamente vândute și 700.000 de intrări la sălile partenere ESX estimează 100.000 de abonamente vândute și 700.000 de intrări la sălile partenere

ESX, sistemul digitalizat care încurajează mersul la sală prin acces la sute de săli cu un singur abonament, estimează anul acesta o creștere de cinci ori a numărului de abonamente vândute, datorită tendinței de creștere a interesului românilor pentru activitățile sportive. În plus, românii nu mai merg doar la o singură sală așa cum se întampla în anii trecuți, ci aleg mai multe locații, în funcție de proximitate, tipurile de activități sportive, aparate și facilități.


”Tot mai mulți români conștientizează importanța sportului și a stilului de viață sănătos, în contextul pandemiei globale, mai ales că sălile de fitness sunt printre singurele spații unde, pe lângă mișcare, poți să te relaxezi și să socializezi. Interesant este și faptul că din ce în ce mai mulți români preferă să meargă la mai multe săli în cadrul unui singur abonament. Dacă acum doi ani doar 20% dintre membri mergeau la mai multe săli partenere folosind aplicația ESX, acum procentul este de 55%. Aplicația ESX vine să susțină această tendință întrucât abonații noștri au acces la 270 de săli din toată țara, dar și alte beneficii precum diverse programe educaționale de fitness și nutriție. Preconizăm ca până la finalul anului, membrii noștri vor intra de 700.000 de ori la sălile partenere, folosind aplicația ESX”, a declarat Andrei Trofin, CEO și Fondator ESX.


Interesul românilor pentru a merge la sală a început să crească semnificativ după perioada de izolare din 2020 pentru că lumea nu a mai făcut sport, nu a mai ieșit din casă, au crescut în greutate, le-a crescut nivelul de stres, iar îndreptarea către mișcare a devenit tot mai necesară. În plus, ei nu mai urmăresc doar activitatea în sine, vor să se încarce și cu energia oamenilor din jur, a grupurilor din sălile sportive, să schimbe mediul de acasă. Prin urmare, românii sunt mai motivați să facă mișcare când merg la o sală decât dacă fac sport acasă, spre deosebire de anii trecuți.


”Am observat că majoritatea românilor preferă să meargă totuși la sălile sportive pentru că beneficiază de o diversitate mai mare de aparate, de tipuri de activități și de antrenamente față de acasă, unde spațiul este mai restrâns și echipamentele sau accesoriile sportive limitate”, a adăugat Andrei Trofin.

Piața de fitness din România estimată la aprox. 500 de milioane de euro este încă imatură, deși de peste 5 ani are cea mai mare creștere din Europa. Bulgaria atinge 650 milioane euro, Ungaria – 750 milioane de euro, Polonia – 1,1 miliarde euro, Franța, Spania, Italia – aproape 3 miliarde euro, iar piața din Anglia și Germania este de peste 5 miliarde euro. 


Cele mai populare activități sportive rămân cele de fitness și cardio, în proporție de 70%, urmate de aerobic, yoga, dansuri, tenis de câmp, squash, escaladă, kickboxing, crossfit. Deși aplicația ESX este disponibilă în București de la finalul anului trecut, aici înregistrează cele mai multe vânzări de abonamente, urmat de Iași și Cluj-Napoca.


Cei mai importanți factori pentru români atunci când decid la ce club de fitness să meargă sunt: apropierea de casă sau locul de muncă, activitățile disponibile, calitatea serviciilor și prețul abonamentului. Aplicația ESX a reușit să atingă toți factorii de decizie ai oamenilor, iar astfel susține creșterea accelerată a industriei activităților sportive. ESX face mersul la sală simplu, rapid și accesibil.